Fransızca Cef B2.2 Akademik(FLF201)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLF201 | Fransızca Cef B2.2 Akademik | 2 | 4 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Jean Y. Badeau jeanyvesbadeau@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
- B2 seviyesinin alınması - Öğrencileri Delf/Dalf sertifikalarına hazırlayın - Yarı yıllık proje ile disiplin sözlüğü alanını geliştirmek |
İçerik |
Haftalık dersler 4 saat - 3 tartışmalar Bu kurs aşağıdaki amaçlar doğrultusunda düzenlenmiştir : - Bir tartışmacı pozisyon, bir eleştiri anlamak ... - Tartışmacı, sözlü/yazılı konuşmaların organizasyonunu belirleme - Argümanları yineleme ve açıklama/yeniden ifade - Geri fikirler, argümanlar getirmek - Bir argümanı kabul etmek veya çürütmek (tartışmalar) - Çözüm önerisi (tartışmalar) - Bir olayı, sosyal bir gerçeği, bir sanat eserini yargılamak... - Tartışmacı bir metin yazın (İş eleştirisi) - Fikrinizi haklı bir durum haline getirmek |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Kurs sonunda, öğrenciler şunları yapabilecekolmalıdır: - Delf B2'yi başarmak - Disiplin alanına özgü bir konu veya güncel bir konu hakkındaki görüşlerinizi belirtin |
Öğretim Yöntemleri |
- 4 beceri üzerinde çalışmak için etkinlikler (Dinle / Konuş / Oku / Yaz) - 3 görev: - Bir video olun - Bir ses kapsülü olun - Eserin bir incelemesini yazın |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amaçları, değerlendirme sistemi, dönem projesi (Bir etkinliğin iletişim planını düzenlemek ve gerçekleştirmek) |
2 | Projenin organizasyonu ve uygulamasına yansıması |
3 | Delf sınavlarında eğitim |
4 | Delf sınavlarında eğitim |
5 | İyi tartışılmış bir pozisyonu anlama |
6 | Fikirleri, argümanları bildir |
7 | Bir bakış açısını argümanlarla ve örneklerle savun |
8 | Bir çalışma eleştirisi yaz |
9 | Sıcak bir konu hakkındaki görüşünüzü ifade edin |
10 | Bir ses kapsülü yapın |
11 | Ses kapsüllerinin tanıtımı |
12 | Bir video yapın |
13 | Videoların tanıtımı |
14 | Ders tekrarı ve final sınavına hazırlık |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 3 | 60 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 4 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | |||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | |||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 28 | 2 | 56 |
Sunum | 2 | 1 | 2 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |