Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II(ATA002)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ATA002 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu derste Türkiye Cumhuriyeti'nin 20. yüzyılın ilk yarısında geçirdiği siyasi değişimler ve bunların arka planı analiz edilir. |
| İçerik |
1. 1908-1913 arası Osmanlı İmparatorluğu 2. Birinci Dünya Savaşı 3. Mütareke dönemi 4. BMM açılışı ve ilk meclisin yapısı 5. Ordunun kuruluşu 6. Milli Mücadele 7. Lozan ve Cumhuriyet 8. Vize 9. Atatürk Dönemi tek parti 1923-1927 10. 1927 sonrası Türkiye’de Tek parti 11. Birinci Dünya Savaşı sonrasında Dünya düzeni 12. İkinci dünya savaşı ve Türkiye 13. Demokrat parti 14. 27 Mayıs’a doğru Türkiye |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğrenci bu derste Osmanlı İmparatorluğu'nun son yıllarındaki fikir akımlarını analiz edebilir. Türkiye Cumhuriyeti'ni ortaya çıkaran siyasi ve sosyal olayları kavrar. Türkiye Cumhuriyeti'nin demokratikleşme sürecini yorumlayabilir. |
| Öğretim Yöntemleri |
Ders çeşitli yazılı ve görsel materyalle işlenir. Öğrencilerden yakın tarihe dair bir problematiği analiz etmeleri beklenir. |
| Kaynaklar |
Eric Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, İletişim Yayınları Niyazi Berkes, Türkiye'de Çağdaşlaşma |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | 1908-1913 arası Osmanlı İmparatorluğu |
| 2 | Birinci Dünya Savaşı |
| 3 | Mütareke dönemi |
| 4 | BMM açılışı ve ilk meclisin yapısı |
| 5 | Ordunun kuruluşu |
| 6 | Milli Mücadele |
| 7 | Lozan ve Cumhuriyet |
| 8 | Vize |
| 9 | Atatürk Dönemi tek parti 1923-1927 |
| 10 | 1927 sonrası Türkiye’de Tek parti |
| 11 | Birinci Dünya Savaşı sonrasında Dünya düzeni |
| 12 | İkinci dünya savaşı ve Türkiye |
| 13 | Demokrat parti |
| 14 | 27 Mayıs’a doğru Türkiye |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 1 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
| 2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
| 3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
| 4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
| 5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
| 6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
| 7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
| 8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
| 9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
| 10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
| 11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X | ||||
| 12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | X | ||||
| 13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | X | ||||
| 14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 57 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 2.28 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 2 | ||


