Makroiktisat I(ECON102)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ECON102 | Makroiktisat I | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Zehra Yeşim GÜRBÜZ ygurbuz@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, milli gelir, yatırım, tüketim, ulusal tasarruf gibi iktisadi değişkenler arasındaki ilişkileri incelemektir. |
| İçerik | Ders kapsamında ulusal muhasebe çerçevesinde bir ulusun iktisadi faaliyeti analiz edilecektir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | |
| Öğretim Yöntemleri | Ders, teorik ve uygulama ders şeklinde yapılacaktır. Teorik derste işlenen konular uygulama dersinde sayısal örneklerle pekiştirilecektir. |
| Kaynaklar |
* BLANCHARD, O.&COHEN, D., "Macroéconomie", ISBN: 978-2744075131, Pearson Ed., 2010. * VEDIE, H.-L., "Macroéconomie en 24 fiches", ISBN: 978-2-10-056788-1, Ed. Dunod, Paris, 2011. * TACEIX, T., "L'essentiel de la macroéconomie", ISBN: 978-2-297-02534-8, Gualino Lextenso Ed., Paris, 2012. * GENEREUX, J., "Economie Politique 3.Macroéconomie", ISBN: 978-2-01-145904-6, Hachette Supérieur, 2008. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Makroiktisata giriş |
| 2 | Para piyasası: Para talebi ve Faiz oranlarının belirlenmesi |
| 3 | IS-LM modeli |
| 4 | IS-LM modeli (devam) |
| 5 | Emek piyasası |
| 6 | Makroiktisadi denge: sentez |
| 7 | Vize Ara sınav |
| 8 | Makroekonomik denge (devam) |
| 9 | Phillips eğrisi |
| 10 | Bekleyişler |
| 11 | Finansal Piyasalar ve Bekleyişler |
| 12 | Bekleyişler, tüketim ve yatırım |
| 13 | Bekleyişler, üretim ve ekonomi politikası |
| 14 | Genel tekrar |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 6 | 55 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 45 |
| Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 1 | 5 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 5 | 10 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 7 | 55 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
| 2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
| 3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | |||||
| 4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
| 5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
| 7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
| 8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
| 9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | |||||
| 11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
| 12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
| 13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
| 16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
| 17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
| Ödevler | 1 | 3 | 3 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınavlar | 5 | 2 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 6.16 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 | ||


