Klinik Psikoloji II(SOC430)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SOC430 | Klinik Psikoloji II | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul | SOC463 |
| Derse Kabul Koşulları | SOC463 |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Nil Versan HAMAMCIOĞLU nil.hamamcioglu58@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı |
HEDEFLER : • Klinik bozuklukların analiz edilmesi: kişilik ve davranış bozukluklarının incelenmesi • Etkileşimlerin ayrıştırılması: hisler/duyarlılık /ruh hali/duygusal eğilimler • Kişinin davranışının, özellikle saldırgan, sinir bozucu, duygusal ve çatışmalı durumlarda otoriteye boyun eğmesi ve/veya uyum sağlaması açısından incelenmesi. • Karakter/kişilik farklılaşması sorununun analiz edilmesi • Zeka testleri aracılığıyla deneğin pratik, teorik ve duygusal zekasının incelenmesi • Belleğin çalışma mekanizmasının ve sürecinin incelenmesi • Uyarıcı (etki) › tepki mekanizmasıyla duygusal hafıza sürecinin ortaya çıkışının ve sonuçlarının incelenmesi |
| İçerik |
I. Klinik bozukluklar: 10 Kişilik Bozukluğu ve Farklı Davranış Bozuklukları II. Etkileşimler : hisler/duyarlılık /ruh hali/duygusal eğilimler III. Saldırganlık ve otoriteye boyun eğme IV. Tutku V. Karakter ve kişilik VI. Bilişsel fonksiyonlar VII. Zeka Seviyeleri ve çeşitli zeka testleri VIII. Hafıza |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Her dersin notları , dersten önce Teams üzerinden ögrencilerle paylaşılmaktadır. |
| Öğretim Yöntemleri |
- vaka incelenmesi - Youtube' dan videolar - kısa filmler |
| Kaynaklar |
1. Vergez et Huisman : Nouveau Cours de Philo Tome II, Fernand Nathan 2. Norbert Sillamy : Dictionnaire de la Psychologie, Librairie Larousse 3. Charles – Henri Favrod : Encyclopédie du Monde Actuel, Livre de Poche 4. Jean Piaget : La Psychologie de l’Enfant, Presse Universitaire de France 5. Maurice Debesse : L’Adolescence, Presse Universitaire de France 6. Wikipédia, encyclopédie libre 7. Doctissimo, site web francophone consacré à la santé 8. Journal français de psychiatrie, maison d’édition spécialisée dans les sciences humaines 9. Journal des psychologues, éditeur : Martin Média 10. Manuel diagnostique et statistique des troubles mentaux, cinquième édition (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 5th edition, DSM-5), publié par l’Association américaine de psychiatrie (American Psychiatric Association). 11. Passeport santé, site web francophone consacré à la santé 12. Psychologie Clinique, édition P.U.F |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | 13.02.2025 → Le caractère et La personnalité |
| 2 | 20.02.2025 → Les Troubles Cliniques : A) Troubles de personnalité Groupe A |
| 3 | 27.02.2025 → Les Troubles Cliniques : A) Les Troubles de personnalité Groupe B |
| 4 | 06.03.2025 → Les Troubles Cliniques : A) Les Troubles de personnalité Groupe C : |
| 5 | 13.03.2025 → Les Troubles Cliniques : B) Troubles de Comportements |
| 6 | 20.03.2025 → Les Troubles Cliniques : B) Troubles de Comportements |
| 7 | 27.03.2025 → Les affects : émotion/sentiments |
| 8 | 03.04.2025 → L’agressivité et soumission à l’autorité (expérience de Stanley Milgram) |
| 9 | 10.04.2025 → Humeurs/dispositions affectives |
| 10 | 17.04.2025 → La passion |
| 11 | 24.04.2025 → L’intelligence : théories |
| 12 | 08.04.2025 → L’évaluation des capacités intellectuelles |
| 13 | 15.05.2025 → Troubles neurodéveloppementaux |
| 14 | 22.05.2025 → Troubles neurocognitifs |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 10 | 0 |
| Bütünleme | 0 | 0 |
| Toplam | 12 | 30 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
| 2 | Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. | X | ||||
| 3 | Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. | X | ||||
| 4 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
| 5 | Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. | X | ||||
| 6 | Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. | X | ||||
| 7 | Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. | X | ||||
| 8 | Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir. | X | ||||
| 9 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili alanlardaki kuramsal ve ampirik bilgi üretimini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
| 10 | Mezun olan öğrenci Türkçe, Fransızca ve İngilizce’de yapılan bilimsel üretimi takip edebilir. | X | ||||
| 11 | Mezun olan öğrenci sosyolojiyi geniş bir sosyal bilim çerçevesiyle bütünleştiren disiplinlerarası ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir. | X | ||||
| 12 | Mezun olan öğrenci Türkiye’nin tarihini ve modernleşmesini sosyolojik sonuçları itibarıyla ve dünya tarihi çerçevesinde yorumlayabilir. | X | ||||
| 13 | Mezun olan öğrenci toplumsal eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların neden olduğu sorunlara olası çözümler üretmek için siyasal ve toplumsal süreçlere müdahil olabilir. | X | ||||
| 14 | Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirebilir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 0 | ||


