Modern Felsefe II(PH302)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH302 | Modern Felsefe II | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Aliye KOVANLIKAYA akovanlikaya@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Kant’ın Saf Aklın Eleştirisi’ni merkeze alarak modern felsefenin gelişmesini incelemektir. |
İçerik | Kant’ın teorik felsefesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Kant’ın teorik felsefesinin temel yönlerinin öğrenilmesi Tahlil ve tenkit kabiliyetinin geliştirilmesi |
Öğretim Yöntemleri | Metinlerin tahlil ve tenkit edilmesi |
Kaynaklar |
Kant: Saf Aklın Eleştirisi Kant: Gelecekte Bilim Olarak Ortaya Çıkabilecek Her Metafiziğe Prolegomena |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması |
2 | Metafizik eleştirisi |
3 | Transandantal felsefe ideası Sentetik a priori hükümlerin imkanı |
4 | Uzayın metafizikî ve transandantal teşhiri |
5 | Zamanın metafizikî ve transandantal teşhiri |
6 | Genel mantık, Transandantal mantık, Analitik-diyalektik ayrımı |
7 | Müdrikenin mantıksal ve transandantal kullanımları |
8 | Ara sınav |
9 | Müdrikenin saf kavramlarının türetilmesi |
10 | Transandantal hüküm verme öğretisi |
11 | Şematizm, Analitik hükümlerin en üst ilkesi, Sentetik hükümlerin en üst ilkesi |
12 | Görü aksiyomları, Algı antispasyonları |
13 | Tecrübe analojileri |
14 | Ampirik düşüncenin postülaları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |