Ontoloji II(PH204)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH204 | Ontoloji II | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Aliş SAĞIROĞLU asagiroglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Derste, ontoloji metinlerinin değerlendirme ve analizine yönelik olarak, öğrencilerin becerilerinin arttırılması hedeflenmektedir. Ontolojik kavram ve çalışma yöntemlerini özümsemeleri ve bu sayede “varlık” sorunu ile modern bilimsel araştırmalar arasındaki bağları daha iyi kavramaları amaçlanmaktadır. |
İçerik |
Varlık nedir? Varoluş nedir? Fiziksel nesneler nelerdir? Bir nesnenin özellikleri veya ilişkileri nedir ve bunlar nesneyle nasıl ilişkilidir? Var oluş bir özellik midir? gibi temel alan soruları tarihsel ve güncel metinler temelinde işlenmektedir |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrencilerin varlık felsefesinin tarihsel ve güncel metinlerini çözümleme becerilerinin gelişmesi ve bu temelde alana dair özgün düşünme yetilerini ilerletmeleri sağlanacaktır |
Öğretim Yöntemleri | Ders kuramsal nitelikli metinlerin öğretim görevlisi tarafından sınıfta ders formatında sunulması şeklinde yürütülmektedir. Bu sunum sırasında öğrencilerin aynı metinlere dair yorumlarını aktarmaları ve tartışmalara interaktif bir şekilde katılmaları sağlanmaktadır. Öğrenciler ayrıca ders için kullanılan bir web sitesine her haftanın okuma raporunu yüklemektedirler. |
Kaynaklar |
• Aristote - Catégories • Porphyre - Commentaire aux Catégories d'Aristote • Aristote - Métaphysique • Scot - Sur la connaissance de Dieu et l'univocité de l'étant • Ockham - Commentaire sur le livre des Prédicables de Porphyre • Leibniz - Système nouveau de la nature et de la communication des substances, aussi bien que de l’union qu’il y a entre l’âme et le corps |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Metodoloji, dersin tanıtımı, sorunların tanımı |
2 | Héraclite - Fragmanlar |
3 | Zeno – Parménide - Fragmanlar |
4 | Démocrite – Stoïques- Fragmanlar |
5 | Platon - Sophist |
6 | Aristo - Kategoriler |
7 | Porphyre - Aristo'nun kategorilerinin şerhi |
8 | Aristo - Metafizik Z1 |
9 | Aristo - Metafizik Z2 |
10 | Ortaçağ Mereolojisi |
11 | Scot - Sur la connaissance de Dieu et l'univocité de l'étant |
12 | Ockham - Commentaire sur le livre des Prédicables de Porphyre |
13 | Ortaçağ tümeller tartışması |
14 | Ortaçağ aşkın kavramlar ve ilişkiler tartışması |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 40 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 60 | 0 |
Toplam | 100 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 60 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |