Film Projesi Geliştirme Atölyesi(COM361)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM361 | Film Projesi Geliştirme Atölyesi | 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ece VİTRİNEL evitrinel@gsu.edu.tr (Email) Uğurhan TOPCUOĞLU utopcuoglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, farklı türde film projeleri geliştirme sürecine ilişkin temel bilgilerin ve örneklerin verilmesi ve bu bilgilerin ışığında proje oluşturma, sunma, bütçelendirme, kaynak arama alanlarında uygulama çalışmalarının yapılmasıdır. |
İçerik |
1. Hafta: Tanışma 2. Hafta: Dünyada Sinema Sektörü ve Temel Kavramlar 3. Hafta: Türkiye’de Sinema Sektörünün İşleyişi ve Sorunları 4. Hafta: Film Projesinin Aşamaları: Senaryodan Ekrana Filmin Yolculuğu 5. Hafta: Bir Film Şirketi Ne Yapar? 6. Hafta: Bir Film Seti Nasıl İşler? 7. Hafta: Sinemada Pazarlama ve Dağıtım 8. Hafta: Vize Sınavı 9. Hafta Türk Sinemasında Gişe Rakamları Analizi 10. Hafta: Film Hakları Yönetimi 11. Hafta: Festivaller ve Film Marketleri Nasıl İşler? 12. Hafta: Dijitalleşme ve Alternatif Dağıtım Modelleri 13. Hafta: Film Projesi Sunum Teknikleri 14. Hafta: Atölye Genel Değerlendirme |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrenci sinema alanında farklı projeler geliştirmeye dair süreçlere hakim olur. |
Öğretim Yöntemleri | Konuklu katılımcı konferans |
Kaynaklar |
CNC, Coll.Dixit, Eyrolles, Paris, 2006 Robert Edgar HUNT, Réalisation de films, Pyramyd, Paris, 2008 Jane BARNWELL, Les fondamentaux de la réalisation de films, Pyramyd, Paris, 2010 Elliott GRAVE, 130 exercices pour réussir son premier film, Eyrolles, Paris, 2010 J.-P. FOUGEA,- P.ROGARD, Les aides au financement, Dixit, Paris, 2009 Olivier AMIEL, Le financement public du cinéma dans l’Union Européenne, LGDJ, 2008 Ph.LAURIER, Producteur du cinéma : un métier, Chiron, 2005 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Tanışma |
2 | Dünyada Sinema Sektörü ve Temel Kavramlar |
3 | Türkiye’de Sinema Sektörünün İşleyişi ve Sorunları |
4 | Film Projesinin Aşamaları: Senaryodan Ekrana Filmin Yolculuğu |
5 | Bir Film Şirketi Ne Yapar? |
6 | Bir Film Seti Nasıl İşler? |
7 | Sinemada Pazarlama ve Dağıtım |
8 | Vize Sınavı |
9 | Türk Sinemasında Gişe Rakamları Analizi |
10 | Film Hakları Yönetimi |
11 | Festivaller ve Film Marketleri Nasıl İşler? |
12 | Dijitalleşme ve Alternatif Dağıtım Modelleri |
13 | Film Projesi Sunum Teknikleri |
14 | Atölye Genel Değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X | ||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | X | ||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | X | ||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | X | ||||
15 | Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir | |||||
17 | Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır | |||||
20 | Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir | |||||
21 | Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir | |||||
22 | Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir | |||||
23 | Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler | |||||
24 | Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |