Osmanlı-Türkiye İktisat Tarihi(ECON422)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON422 | Osmanlı-Türkiye İktisat Tarihi | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayça AKARÇAY aakarcay@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye'nin sosyo-ekonomik evrimi (19.-20. yüzyıllar) |
İçerik |
Dersin ilk yarısı 19. ve 20. yüzyıllardaki sosyo-ekonomik ve kurumsal gelişmelere genel bir bakış sunmaktadır. Dersin ikinci yarısı, araştırma makalelerine dayanan sunumlarla belirli konulara odaklanmaktadır. * Sunum konuları: Nüfus, demografik dinamikler Eşitsizlikler Yaşam standardı ve refah Fiyatlar ve ekonomik entegrasyon Maliye politikası ve kamu borcu Büyüme kaynakları Reformlar, modernizasyon ve ekonomik etki Altyapı Ekonomik krizler Kurumsal miras Ticaret Eğitim ve devlet kapasitesi Tarım - reformlar, performans, politikalar Sanayileşme Eğitim |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Ana tartışmalara ve araştırma alanlarına, süreklilik ve kopuş unsurlarına hakim olmak. Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye'nin (19.-20. yüzyıllar) sosyo-ekonomik ve kurumsal tarihi üzerine çeşitli veri kaynaklarına ve nicel çalışmalara aşina olmak. Sunulan ve tartışılan makaleleri bir perspektife oturtmak ve karşılaştırmak. |
Öğretim Yöntemleri | Dersler, sunumlar |
Kaynaklar |
Pamuk, Şevket (2018) Uneven Centuries: Economic Development of Turkey since 1820, Princeton University Press. Derslerde işlenen konularla ilgili araştırma makaleleri. Bu makaleler dersin ikinci yarısında katılımcılar tarafından sunulacak ve tartışılacaktır. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Küreselleşme, kriz ve 19. yüzyılda reform |
3 | Küreselleşme, kriz ve 19. yüzyılda reform |
4 | İmparatorluktan ulus devlete geçiş (1914-1950) |
5 | İmparatorluktan ulus devlete geçiş (1914-1950) |
6 | İkinci Dünya Savaşı sonrası ekonomi (1950-1980) |
7 | İkinci Dünya Savaşı sonrası ekonomi (1950-1980) |
8 | Küreselleşme ve liberalleşme (1980- ) |
9 | Küreselleşme ve liberalleşme (1980- ) |
10 | Sunumlar* |
11 | Sunumlar* |
12 | Sunumlar* |
13 | Sunumlar* |
14 | Sunumlar* |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 500 |
Toplam | 1 | 500 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 25 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 25 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | X | ||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 22 | 22 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 | 50 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 22 | 22 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |