Siyasal Tarih II(RI114)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI114 | Siyasal Tarih II | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Emirhan ALTUNKAYA emirhanaltunkaya@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu ders 1919 – 1991 yılları arasındaki uluslararası ilişkiler tarihine odaklanmaktadır. Birinci Dünya Savaşı’nın sonundan Soğuk Savaşın sonuna kadar geçen yetmiş yıllık bir süreci incelemektedir. Ders özellikle; iki savaş arası dönem, ikinci dünya savaşı ve soğuk savaş dönemlerindeki uluslararası ilişkilerin temel dinamik ve gelişmeleri kronolojik bir biçimde ele almaktadır. Dersin esas amacı, öğrencilerin, 20. Yüzyıldaki tarihsel olay ve gelişmeleri neden – sonuç ilişkilerini irdeleyebilecek şekilde değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
İçerik |
Hafta 1 – Giriş ve Arka Plan; 1. Dünya Savaşı sonrasında Avrupa ve Dünya, Siyaset, ekonomi, toplum ve kültüre genel bir bakış, Büyük Buhran, Demokrasinin Yükselişi ve Düşüşü, Avrupa’da İdeolojiler Hafta 2 – İkinci Dünya Savaşı’na Giden Yol İspanya İç Savaşı, Etiyopya İstilası, Avusturya İlhakı, Almanya’nın Silahlanması, Çekoslovakya’nın İşgali, Yatıştırma Politikası, Hafta 3 – İkinci Dünya Savaşı (1) Polonya’nın İstilası, Blokların oluşması, Avrupa’da Savaşın Başlaması, Batı Avrupa Cephesi, Doğu Cephesi, Pasifik’te Savaş, Hafta 4 – İkinci Dünyası Savaşı (2) Avrupa’da Savaşın Sonu, Japonya’nın Teslimiyeti, Kayıplar ve Savaş Suçları, Yalta Konferansı, Potsdam Konferansı, Barış Anlaşmaları, Hafta 5 – İkinci Dünya Savaşı Sonrası Dünya İkinci Dünya Savaşının Sonuçları, Ekonomik – Siyasi Görünüm, Süper Güçler, İkiye Bölünmüş Avrupa, Birleşmiş Milletler, Hafta 6 – Vize Sınavı Hafta 7 – Soğuk Savaşın Başlangıcı İki Kutup – Yeni Dünya Düzeni, Soğuk Savaşı Oluşturan Etmenler Demir Perde, Truman Doktrini, Marshall Planı, Berlin Ablukası, Hafta 8 – Soğuk Savaş Dönemi (1) NATO, Varşova Paktı, Kore Savaşı, Süper Güçler Arasında Rekabet, Hafta 9 – Soğuk Savaş Dönemi (2) Silahlanma Yarışı, Nükleer Silahlar, Dehşet Dengesi, Uzay Yarışı Hafta 10 – Soğuk Savaş Dönemi (3) Süveyş Krizi, Küba Devrimi, Küba Füze Krizi, Hafta 11 – Soğuk Savaş Dönemi (4) Berlin Duvarı, Prag Baharı, Vietnam Savaşı Hafta 12 – Soğuk Savaş Dönemi (5) Yumuşama Dönemi, SALT Anlaşmaları, Üçüncü Dünya Hafta 13 – Soğuk Savaş Dönemi (6) Yumuşama Döneminin Sonu, Afganistan İşgali, Iran Krizi, Hafta 14 – Soğuk Savaşın Sonu Neo-liberalizmin Yükselişi, Ekonomik – Siyasi Görünüm, Soğuk Savaşın Sona Ermesindeki Etmenler, SSCB’nin Dağılması, |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
- 20. Yüzyıl siyasi tarihindeki temel olay ve gelişmeler hakkında kronolojik olarak bilgi sahibi olunması, - Siyasi tarih olay ve gelişmelerinin birbirleriyle bağlantılarını inceleme yetkinliği geliştirilmesi, - Günümüz uluslararası ilişkilerini tarihsel açıdan irdeleme yeteneklerinin geliştirilmesi, - Uluslararası İlişkiler bölümünde aldıkları diğer derslerle bağlantı kurma becerisi edinilmesi, - Uluslararası İlişkiler disiplinin tarihsel olayları ele alma yöntemi hakkında bakış açısı geliştirilmesi, |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Hobsbawm, Eric, The Short Twentieth Century, London: Michael Joseph, 1994. Langlois, Georges et. al, Histoire contemporaine, de 1914 à de nos jours, Les éditions de la Chenelière, 2014 Sander, Oral, Siyasi Tarih: 1918 – 1994, İmge Yayınları, 2014 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Hafta 1 – İki Dünya Savaşı Arası Dönem ve Arka Plan |
2 | Hafta 2 – İkinci Dünya Savaşı’na Giden Yol |
3 | Hafta 3 – İkinci Dünya Savaşı (1) |
4 | Hafta 4 – İkinci Dünyası Savaşı (2) |
5 | Hafta 5 – İkinci Dünya Savaşı Sonrası Dünya |
6 | Hafta 6 – Vize Sınavı / Proje Ödevi |
7 | Hafta 7 – Soğuk Savaşın Başlangıcı |
8 | Hafta 8 – Soğuk Savaş Dönemi (1) |
9 | Hafta 9 – Soğuk Savaş Dönemi (2) |
10 | Hafta 10 – Soğuk Savaş Dönemi (3) |
11 | Hafta 11 – Soğuk Savaş Dönemi (4) |
12 | Hafta 12 – Soğuk Savaş Dönemi (5) |
13 | Hafta 13 – Soğuk Savaş Dönemi (6) |
14 | Hafta 14 – Soğuk Savaşın Sonu |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 7 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 6 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 7 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | |||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | |||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | |||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | |||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | X | ||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |