Çok Ölçütlü Karar Vermeye Giriş(G362)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G362 | Çok Ölçütlü Karar Vermeye Giriş | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Tuncay GÜRBÜZ tuncaygurbuz09@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Çok Ölçütlü Karar Verme (ÇÖKV) kavramına bir giriş vermektir. Öğrenciler alanın gelişmesinin başlangıç noktasını oluşturan yöntemleri öğrendikleri gibi şu anda sıklıkla kullanılmakta olan belli başlı yöntemleri de görerek farklı kullanım alanlarını da inceleyeceklerdir. |
İçerik |
1. Hafta: ÇÖKV – Genel Bakış Temel Kavramlar – Tanımlar Normalizasyon 2. Hafta: ÇÖKV Yöntemlerinin Sınıflandırılması Nitel/Nicel Veriler Ölçüt Belirleme ve Ağırlıklandırma 3. Hafta: Ölçüt Ağırlıklandırma Nicel Verilerin Sayısallaştırılması 4. Hafta: Telafi Etmeyici ÇÖKV Yöntemleri 5. Hafta: Telafi Edici ÇÖKV Yöntemleri 6. Hafta: Uzaklığa Dayalı Yöntemler I 7. Hafta: Uzaklığa Dayalı Yöntemler II 8. Hafta: ARA SINAV 9. Hafta: İkili Karşılaştırma Bazlı Yöntemler I 10. Hafta: İkili Karşılaştırma Bazlı Yöntemler II 11. Hafta: Grup Karar Verme - Sosyal Karar Fonksiyonları 12. Hafta: Ek Yöntemler 13. Hafta: ÇÖKV uygulamaları 14. Hafta: Proje Sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci; 1. Nitel ve nicel değişken kavramlarını öğrenerek bunları aynı anda değerlendirmeyi ve bu sayede bir karara varmayı öğrenecektir. 2. ÇÖKV kavramını farklı karar verme süreçlerinde uygulayabilecektir. 3. Farklı uygulama alanlarını görerek konuyu daha iyi anlayacak ve yeni kullanım alanları keşfedebilecektir. |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatma, örnek problem ve vaka çözümleri. |
Kaynaklar |
K. Paul YOON, Ching-Lai HWANG, Multiple Attribute Decision Making – An Introduction, Sage Publications, California, USA, 1995. Ching-Lai HWANG, Ming-Jeng Lin, Group Decision Making under Multiple Criteria, Springer Verlag, New York, USA, 1987. Thomas L. Saaty, Müjgan S. Özdemir, A Dictionary of Decisions with Dependence and Feedback Based on the Analytic Network Process, RWS Publications, Pittsburgh, USA, 2005. Bahadır YILDIRIM, Emrah Önder (Editörler), İşletmeciler, Mühendisler ve Yöneticiler için Operasyonel, Yönetsel ve Stratejik Problemlerin Çözümünde Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, 2. Baskı,DORA Basım Yayın, Bursa, Türkiye, 2015. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. | |||||
2 | İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. | |||||
3 | Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. | |||||
4 | Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. | |||||
5 | Pazar ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. | |||||
6 | Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. | |||||
7 | İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi. | |||||
8 | İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi. | |||||
9 | Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği. | |||||
10 | Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. | |||||
11 | İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. | |||||
12 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |