İş Etiği(G497)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G497 | İş Etiği | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | JEAN MICHEL BALASQUE jmbalasque@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
kursu şunları hedefliyor: - Öğrencilerin temel etik sorunları, bu sorunların incelenmesine izin veren kavramların temellerini sorgulamasını sağlayın - Firmaların karşılaştığı etik sorunların farkında olun; - Şirket hayatının olası olumsuz sonuçlarını en aza indirmek için karar alma sistemlerini düşünün. |
İçerik |
1. Hafta: Etiğe giriş ve genel kavramlar 2. Hafta: Felsefi etik kuramları 3. Hafta: Ahlakın sosyolojisi 4. Hafta: Ahlak psikolojisinin temel kavramları 5. Hafta: Ahlak psikolojisi ve kuramlar 6. Hafta: Etik körleşme 7. Hafta: ARA SINAV 8. Hafta: İş etiğine giriş 9. Hafta: İşletmelerde karşılaşılan etik problemler 10. Hafta: İşletmelerde etik sorumluluk ve KSS 11. Hafta: Etik karar verme ve liderlik 12. Hafta: İşletme içi etik program geliştirme 13. Hafta: İş etiği ve hukuki düzenlemeler 14. Hafta: Saha araştırması sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Ders Öğrenme Çıktıları - Öğrenci şunları yapabilecektir: - 1. Etik kavramını kavrayan büyük yazarları ve felsefi akımları tanıyın - 2. Şirketlerdeki etik sorunların ve ikilemlerin farkında olun ve bunları analiz edin. - 3. Şirketlerde etik sorunları çözmek ve etik kararlar vermek için kapasite ve kaynakları seferber edin. - 4. Bir firmada etkili bir etik programı oluşturun. - 5. Şirketler tarafından uygulanan farklı strateji ve etik kurallarının avantajlarını, faydalarını ve sınırlarını bilin. |
Öğretim Yöntemleri |
Öğretim birkaç aşamayı takip edecektir: 1. Ahlak veya etik kavramının kendisi üzerine bir yansıma 2. Firmaların karşılaşabileceği somut etik sorunları vurgulayın ve analiz edin. 3. Olası çözümleri ve sınırlarını inceleyin. Tüm öğrencilerin en az bir gerçek vakayı incelemesi ve olası çözümleri sunması gerekecektir. |
Kaynaklar |
Armstrong, Walter (2008). Moral Psychology. Cambridge, MA: MIT Press. Bloom, P. (2013). Just Babies: The Origins of Good and Evil. Penguin: New York. Brenkert, G. (2010). The Oxford Handbook of Business Ethics. Oxford: UK. Darwall, S. (1998). Philosophical Ethics. Westview: Oxford. Drumwright, M. & Murphy, P. (2004). How Advertising Practitioners View Ethics : Moral Muteness, Moral Myopia, and Moral Imagination, Journal of Advertising. 33: 2 Hitlin, S & Vaisey, S. (eds) (2010). Handbook of the Sociology of Moralitiy. Springer: New York. Luetge, C. (2013). Handbook of the Philosophical Foundations of Business Ethics. Springer: New York. Palazzo, G. (2012). Ethical Blindness, Journal of Business Ethics, 109 / 3. Öğrenciye, analiz edilen konser vakalarının yanı sıra ek eğitim belgeleri de verilecektir. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 5 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 5 | 1 | 5 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 1.92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |