İç Denetim Seminerleri - Türkiye İç Denetim Enstitüsü (TİDE)(G461)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G461 | İç Denetim Seminerleri - Türkiye İç Denetim Enstitüsü (TİDE) | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Büke TOLGA btolga@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İç kontrol, iç denetim, kavramlarına açıklık getirerek bunların arasındaki ilişkilerin anlaşılmasını sağlamak. |
İçerik | İç denetimin işletme içindeki yeri ve önemini, yetki ve sorumluluklarını, uluslararası iç denetim standartları hakkında bilgi vererek açıklamak. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; -İç denetim için gerekli olan kritik düşünme yeteneklerini geliştirebileceklerdir. -İç denetimin kurumsal yönetim için gereğini anlayacaklardır. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik anlatım, vaka çalışması ve konulara ilişkin grup çalışmaları. |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | İç denetime giriş |
2 | Kurumsal yönetim |
3 | İç Denetim Uygulama İlkeleri |
4 | İç denetim uluslararası mesleki uygulamalar çerçevesi ve standartlar |
5 | Risk yönetimi ve iç kontrol |
6 | Tecrübe paylaşımı |
7 | vize |
8 | Tecrübe paylaşımı |
9 | Bilgi teknolojileri |
10 | Etik, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk |
11 | İç denetçiler için örgütsel iletişim becerileri |
12 | Hile riskleri ve denetimi |
13 | İç denetimde kalite güvencesi ve gözden geçirme |
14 | Bir iç denetçinin kariyer yolu |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | sınıf ortamında tartışılması |
2 | sınıf ortamında tartışılması |
3 | denetim planı ve çalışma programlarının hazırlanması |
4 | uygulama örnekleri |
5 | risk yönetimi vaka analizleri |
6 | risk yönetimi |
8 | saha |
9 | sınıf ortamında tartışılması |
10 | güçlü ve zayıf yönetişimi ve yönetimin etik davranışını değerlendiren sınıf çalışmaları |
11 | gruplar halinde çalışma |
12 | hile örneklerinin sınıf ortamında tartışılması, kısa vaka çalışmaları |
13 | saha |
14 | sınıf ortamında tartışılması |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Sunum | 1 | 12 | 12 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |