Fotoğrafçılık(CNT411)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CNT411 | Fotoğrafçılık | 8 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | S. Murat EGİ megi@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Dijital fotoğraf tekniğinin gelişmesi ile birlikte herkes fotoğraf çekmeye başladı ama etkili fotoğraf çekenlerin sayısında bir artış olmadı. Dersin amacı; fotoğrafın bir dilinin olduğunu göstermek ve özellikle fotoğrafın bir düşünce çerçevesinde oluştuğunun altını çizmektir. |
İçerik |
1. hafta: Kısa bir fotoğraf tarihi 2. hafta: Fotoğraf makinesi 3. hafta: Pozlandırma 4. hafta: Objektifler 5. hafta: Dijital Fotoğraf I 6. hafta: Dijital Fotoğraf II 7. hafta: Fotoğrafça bakış nasıl öğrenilir? Ustalardan örnekler 8. hafta: Ara Sınav 9. hafta: Fotoğrafta ışığın önemi 10. hafta: Fotoğrafta arka planın önemi, ayrıntıların seçilmesi 11. hafta: Bakış açısı 12. hafta: İstanbul Boğazı Projesi “İki Kıta İki Yaka İstanbul”un sergi fotoğrafları 13. hafta: Önemli fotoğaf kitaplarına genel bir bakış 14. hafta: Alıştırmalar, Yıl sonu değerlendirme |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, - Günümüzdeki gelişmiş bir fotoğraf makinesini tanır. - Dijital teknoloji konusundaki soruların yanıtını bulur. - Fotoğraf çekmek kadar fotoğrafı besleyen alanların da bulunduğunu öğrenir. - Bu ders çervesinde gerçekleştirilecek olan uygulama projesi ile fotoğraflarını izleyici ile paylaşır ve kendisine hayatta bir var olma alanı da çizebilir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Nigel Atherton, Steve Crabb, “Digitale Fotographie von A-Z”, Hamburg 2005 Andreas Feininger, “Feiningers Kleine Fotolehre”, Düsseldorf 1982 Andreas Feininger, “Die Neue Foto-lehre”, Düsseldorf 1965 “Annie Leibovitz at Work”, München 2008 “Fotoğraf Neyi Anlatır?” Derleyen: Caner Aydemir, Kasım 2007 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||
2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | |||||
8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |