İşletme Doktora Programı

Nitel Araştırma Yöntemleri(GE 712)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
GE 712 Nitel Araştırma Yöntemleri 2 3 0 0 3 9
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Doktora
Dersi Veren(ler) Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email) Deniz KUTER dkuter@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders nitel araştırma kavramını ve nitel araştırma dizaynını öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçerik 1. Hafta: Giriş

2. Hafta:
- Yıldırım, E. (2002). ‘Cogito Ergo Sum’dan ‘Vivo Ergo Sum’a Örgütsel Analiz. Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 155-185.
- Okazaki, S., & Rivas, J. A. (2002). A content analysis of multinationals’ Web communication strategies: cross-cultural research framework and pre-testing. Internet Research. Vol.12 No.5, 380-390

3. Hafta:
- Benavides, T. B. T., & Garelli, J. L. P. (2019). Understanding digital moms: motivations to interact with brands on social networking sites. Qualitative Market Research, 22(1), 70-87.
- Thompson, C. J., & Haytko, D. L. (1997). Speaking of fashion: consumers' uses of fashion discourses and the appropriation of countervailing cultural meanings. Journal of consumer research, 24(1), 15-42.

4. Hafta: Araştırmaya giriş (kantitatif/nicel araştırma)

5. Hafta: Bilimsel araştırma yöntemlerinde temel dönüşümler; nitel araştırmanın bilimsel araştırma geleneği içinde yeri

6. Hafta: Nitel araştırma süreci; nitel araştırmada örneklem

7. Hafta: Görüşme; odak grup

8. Hafta: Ara Sınav

9. Hafta: Gözlem, doküman inceleme

10. Hafta: Nitel araştırmalarda veri analizi

11. Hafta: Etnografik araştırma-fenomenoloji

12. Hafta: Alt teori-ZMET

13. Hafta: Sunum

14. Hafta: Sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu ders kapsamında öğrenciler;
- Nitel araştırmanın bilimsel araştırma içindeki yerini
- Nitel araştırmanın planlanmasını
- Nitel araştırmada veri toplama tekniklerini
- Nitel araştırmalarda veri analizini
- Nitel araştırma sonuçlarının kullanılmasını öğreneceklerdir.
Öğretim Yöntemleri Ders teorik anlatımlar ve vaka incelemeleri ile yürütülecektir.

Dönem Projesi: Ders kapsamında nitel bir araştırma yürütülecek ve dönem sonunda sunulacaktır.
Kaynaklar Ali Yıldırım & Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi

Türker Baş & Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Giriş
2 Yıldırım, E. (2002). ‘Cogito Ergo Sum’dan ‘Vivo Ergo Sum’a Örgütsel Analiz. Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 155-185. ; Okazaki, S., & Rivas, J. A. (2002). A content analysis of multinationals’ Web communication strategies: cross‐cultural research framework and pre‐testing. Internet Research. Vol.12 No.5, 380-390
3 Benavides, T. B. T., & Garelli, J. L. P. (2019). Understanding digital moms: motivations to interact with brands on social networking sites. Qualitative Market Research, 22(1), 70-87. ; Thompson, C. J., & Haytko, D. L. (1997). Speaking of fashion: consumers' uses of fashion discourses and the appropriation of countervailing cultural meanings. Journal of consumer research, 24(1), 15-42.
4 Araştırmaya Giriş (Kantitatif /Nicel Araştırma)
5 Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler; Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri
6 Nitel Araştırma Süreci; Nitel Araştırmada Örneklem
7 Görüşme; Odak Grup
8 Gözlem
9 Doküman İnceleme
10 Nitel Araştırmalarda Veri Analizi
11 Etnografik Araştırma- Fenomenoloji
12 Alt teori- ZMET
13 Sunum
14 Sunum
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 2 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 1 30
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 40
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 3 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilmelidir. X
2 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilmeli ve yeni sentezlere ulaşabilmelidir. X
3 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilmelidir. X
4 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünebilmeli ve düşünsel bağımsızlığını koruyabilmelidir. X
5 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilmelidir. X
6 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci özgün bilimsel araştırmalar yapabilmelidir. X
7 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ustalıkla kullanabilmelidir. X
8 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metodlara yenilik getirebilmelidir. X
9 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilmeli ve yayımlayabilmelidir. X
10 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilmelidir. X
11 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci toplum ve iş dünyası arasındaki sorunlara duyarlılık gösterebilmeli ve bu konuların doğru kavranması, araştırılması ve çözümünde proaktif olabilmelidir. X
12 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetebilmelidir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 6 78
Sunum 1 14 14
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 20 1 20
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 21 21
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 25 7,00
Dersin AKTS Kredisi 7
Scroll to Top