Nitel Araştırma Yöntemleri(GE 712)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GE 712 | Nitel Araştırma Yöntemleri | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 9 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email) Deniz KUTER dkuter@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders nitel araştırma kavramını ve nitel araştırma dizaynını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik |
1. Hafta: Giriş 2. Hafta: - Yıldırım, E. (2002). ‘Cogito Ergo Sum’dan ‘Vivo Ergo Sum’a Örgütsel Analiz. Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 155-185. - Okazaki, S., & Rivas, J. A. (2002). A content analysis of multinationals’ Web communication strategies: cross-cultural research framework and pre-testing. Internet Research. Vol.12 No.5, 380-390 3. Hafta: - Benavides, T. B. T., & Garelli, J. L. P. (2019). Understanding digital moms: motivations to interact with brands on social networking sites. Qualitative Market Research, 22(1), 70-87. - Thompson, C. J., & Haytko, D. L. (1997). Speaking of fashion: consumers' uses of fashion discourses and the appropriation of countervailing cultural meanings. Journal of consumer research, 24(1), 15-42. 4. Hafta: Araştırmaya giriş (kantitatif/nicel araştırma) 5. Hafta: Bilimsel araştırma yöntemlerinde temel dönüşümler; nitel araştırmanın bilimsel araştırma geleneği içinde yeri 6. Hafta: Nitel araştırma süreci; nitel araştırmada örneklem 7. Hafta: Görüşme; odak grup 8. Hafta: Ara Sınav 9. Hafta: Gözlem, doküman inceleme 10. Hafta: Nitel araştırmalarda veri analizi 11. Hafta: Etnografik araştırma-fenomenoloji 12. Hafta: Alt teori-ZMET 13. Hafta: Sunum 14. Hafta: Sunum |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu ders kapsamında öğrenciler; - Nitel araştırmanın bilimsel araştırma içindeki yerini - Nitel araştırmanın planlanmasını - Nitel araştırmada veri toplama tekniklerini - Nitel araştırmalarda veri analizini - Nitel araştırma sonuçlarının kullanılmasını öğreneceklerdir. |
Öğretim Yöntemleri |
Ders teorik anlatımlar ve vaka incelemeleri ile yürütülecektir. Dönem Projesi: Ders kapsamında nitel bir araştırma yürütülecek ve dönem sonunda sunulacaktır. |
Kaynaklar |
Ali Yıldırım & Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi Türker Baş & Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Yıldırım, E. (2002). ‘Cogito Ergo Sum’dan ‘Vivo Ergo Sum’a Örgütsel Analiz. Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 155-185. ; Okazaki, S., & Rivas, J. A. (2002). A content analysis of multinationals’ Web communication strategies: cross‐cultural research framework and pre‐testing. Internet Research. Vol.12 No.5, 380-390 |
3 | Benavides, T. B. T., & Garelli, J. L. P. (2019). Understanding digital moms: motivations to interact with brands on social networking sites. Qualitative Market Research, 22(1), 70-87. ; Thompson, C. J., & Haytko, D. L. (1997). Speaking of fashion: consumers' uses of fashion discourses and the appropriation of countervailing cultural meanings. Journal of consumer research, 24(1), 15-42. |
4 | Araştırmaya Giriş (Kantitatif /Nicel Araştırma) |
5 | Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler; Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri |
6 | Nitel Araştırma Süreci; Nitel Araştırmada Örneklem |
7 | Görüşme; Odak Grup |
8 | Gözlem |
9 | Doküman İnceleme |
10 | Nitel Araştırmalarda Veri Analizi |
11 | Etnografik Araştırma- Fenomenoloji |
12 | Alt teori- ZMET |
13 | Sunum |
14 | Sunum |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 30 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 40 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilmelidir. | X | ||||
2 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilmeli ve yeni sentezlere ulaşabilmelidir. | X | ||||
3 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilmelidir. | X | ||||
4 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünebilmeli ve düşünsel bağımsızlığını koruyabilmelidir. | X | ||||
5 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilmelidir. | X | ||||
6 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci özgün bilimsel araştırmalar yapabilmelidir. | X | ||||
7 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ustalıkla kullanabilmelidir. | X | ||||
8 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metodlara yenilik getirebilmelidir. | X | ||||
9 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilmeli ve yayımlayabilmelidir. | X | ||||
10 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilmelidir. | X | ||||
11 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci toplum ve iş dünyası arasındaki sorunlara duyarlılık gösterebilmeli ve bu konuların doğru kavranması, araştırılması ve çözümünde proaktif olabilmelidir. | X | ||||
12 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetebilmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 6 | 78 |
Sunum | 1 | 14 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 20 | 1 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |