ABD Dış Politikası(RI419)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI419 | ABD Dış Politikası | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayşe Füsun TÜRKMEN fturkmen@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Asya'nın jeopolitik ve stratejik dengelerini incelemektir. Ders kapsamında Asya kıtasındaki temel oyuncuların dış politika stratejileri incelenecek, bu oyuncular arasındaki ilişkiler, Asya'nın güvenliğini ilgilendiren temel sorunlar ve çatışmalar, rekabetler ve işbirlikleri incelenecektir. Bu çerçevede, Asya kıtasındaki jeopolitik dengelerin küresel sisteme olan etkileride gündeme gelecektir. |
İçerik | Asya'nın jeopolitik ve stratejik dengeleri, Asya kıtasındaki temel oyuncuların dış politika stratejileri ve bu oyuncular arasındaki ilişkiler, Asya'nın güvenliğini ilgilendiren temel sorunlar ve çatışmalar, rekabetler ve işbirlikleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu dersi alan bir öğrenci, Asya kıtasının jeopolitik ve stratejik dengelerini öğrenecek, Asya kıtasındaki temel oyuncuların dış politika stratejilerini bilecek, bu oyuncular arasındaki ilişkileri inceleyecek, Asya'nın güvenliğini ilgilendiren temel sorunlar ve çatışmaları öğrenecektir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
ATHWAL, Amardeep. China-India Relations, Routledge, 2007. AYRES, Alyssa. Power Realignments in Asia, Sage, 2009. DEDEOĞLU, Beril. Değişen Dünyada Yeni Dengeler, İlgi-Kültür, 2008. DEDEOĞLU, Beril. Uluslararası Güvenlik ve Strateji, Derin Yayınları, 2003. FRANÇOIS, Joseph. National Strategies for Regional Integration, ADB, 2009. GANGULY, Sumit. Understanding Contemporary India, Lynne Rienner Publishers, 2003. HELPER, Claude. La dénucléarisation de l’Inde. L’Harmattan, 2010. KILIÇKAP, Tolga Barış. Hindistan: Bölgesel Güçten Küresel Güce, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul, 2007. LAMBERT, Denis. Géopolitique de la Chine, Ellipses, 2009. LI, Hak Yin. China, India, Russia : Cooperation and Construction, HKBU, 2009. JAFFRELOT, Christophe. L’Inde comtemporaine, Fayard, Paris, 2006. JAIN, B. N., Global Power: India’s Foreign Policy, Lexington Books, 2008. JOYAUX, François. La politique extérieure de la Chine populaire, PUF, 1993. OLDENBURG, Philip. India, Pakistan and Democracy, Routledge, 2011. RANA, Kishan. Asian Diplomacy, WWCP, 2009. SEO, Ick-Jin. La Corée du Sud: Une analyse historique, L’Harmattan, 2000. SERRA, Régine. Asie orientale, Documentation française, 2003. SINGH, Aakash. Indian Political Thought, Routledge, 2010. SÖNMEZOĞLU, Faruk. Uluslararası İlişkilerde Yeni Alanlar, Yeni Bakışlar, Der, 1998. STEIN, Burton. A History of India, Blackwell, Oxford, 1998. ZHAO, Suisheng. Chinese Foreign Policy, M. E. Sharpe, 2004. ZHENG, Yongnian. China and International Relations, Routledge, 2010. ZINS, Max-Jean. Inde : un destin démocratique, Documentation française, 1999. WISNER, Frank. New Priorities in South Asia, CFR, 2003. WOLF, Charles. China and India: a comparative assessment, RAND, 2011. WOLPERT, Stanley. A New History of India, Oxford University Press, 2000. ROTERMUND, Hartmut. L’Asie orientale et méridionale, PUF, 1999. ATHWAL, Amardeep. China-India Relations, Routledge, 2007. AYRES, Alyssa. Power Realignments in Asia, Sage, 2009. DEDEOĞLU, Beril. Değişen Dünyada Yeni Dengeler, İlgi-Kültür, 2008. DEDEOĞLU, Beril. Uluslararası Güvenlik ve Strateji, Derin Yayınları, 2003. FRANÇOIS, Joseph. National Strategies for Regional Integration, ADB, 2009. GANGULY, Sumit. Understanding Contemporary India, Lynne Rienner Publishers, 2003. HELPER, Claude. La dénucléarisation de l’Inde. L’Harmattan, 2010. KILIÇKAP, Tolga Barış. Hindistan: Bölgesel Güçten Küresel Güce, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul, 2007. LAMBERT, Denis. Géopolitique de la Chine, Ellipses, 2009. LI, Hak Yin. China, India, Russia : Cooperation and Construction, HKBU, 2009. JAFFRELOT, Christophe. L’Inde comtemporaine, Fayard, Paris, 2006. JAIN, B. N., Global Power: India’s Foreign Policy, Lexington Books, 2008. JOYAUX, François. La politique extérieure de la Chine populaire, PUF, 1993. OLDENBURG, Philip. India, Pakistan and Democracy, Routledge, 2011. RANA, Kishan. Asian Diplomacy, WWCP, 2009. SEO, Ick-Jin. La Corée du Sud: Une analyse historique, L’Harmattan, 2000. SERRA, Régine. Asie orientale, Documentation française, 2003. SINGH, Aakash. Indian Political Thought, Routledge, 2010. SÖNMEZOĞLU, Faruk. Uluslararası İlişkilerde Yeni Alanlar, Yeni Bakışlar, Der, 1998. STEIN, Burton. A History of India, Blackwell, Oxford, 1998. ZHAO, Suisheng. Chinese Foreign Policy, M. E. Sharpe, 2004. ZHENG, Yongnian. China and International Relations, Routledge, 2010. ZINS, Max-Jean. Inde : un destin démocratique, Documentation française, 1999. WISNER, Frank. New Priorities in South Asia, CFR, 2003. WOLF, Charles. China and India: a comparative assessment, RAND, 2011. WOLPERT, Stanley. A New History of India, Oxford University Press, 2000. ROTERMUND, Hartmut. L’Asie orientale et méridionale, PUF, 1999. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Amerikan siyasî kültürüne giriş |
2 | A.B.D. Dış Politikası’nın analiz modelleri |
3 | A.B.D. Siyasal Sistemi |
4 | 2. Dünya Savaşı’ndan Soğuk Savaş’a (Roosevelt dönemi) |
5 | Çevreleme politikası ve uygulamaları (Truman, Eisenhower) |
6 | Detant dönemi (Nixon) |
7 | İdealizme dönüş (Carter) |
8 | Yeni Soğuk Savaş (Reagan) |
9 | Soğuk Savaşın sonu ve tek kutuplu dönem (George H. W. Bush) |
10 | Soğuk Savaş sonrası uluslararası krizler (Clinton) |
11 | 11 Eylül ve sonuçları (George W. Bush) |
12 | Obama dönemi |
13 | Trump Dönemi |
14 | Türk-Amerikan ilişkileri, Genel Değerlendirme ve Sonuç |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 2 | 10 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | X | ||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | X | ||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | X | ||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | X | ||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | X | ||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 8 | 6 | 48 |
Ödevler | 1 | 16 | 16 |
Sunum | 1 | 17 | 17 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |