Bitirme Projesi II(MAT499)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT499 | Bitirme Projesi II | 7 | 5 | 0 | 0 | 5 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayşegül ULUS aulus@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Galatasaray Üniversitesi, Matematik bölümü son sınıf öğrencilerinin ikinci dönem alacakları zorunlu derstir. Bitirme projesi, proje danışmanı ve öğrenci tarafından seçilen bir konuda saptanan bir konu hakkında bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve bağımsız bir rapor hazırlayabilme yeteneğinin kazandırılması amacıyla yaptırılır. Bu dersin sorumlusu, yarıyıl başlamadan önce bölümde görevli hocalardan yeteri kadar bitirme projesi konusu ister. Öğrenciler proje konusu için konuyu veren hocanın onayını alarak konu seçimini yapar. Bitirme projesi çalışmaları konuyu veren hoca tarafından programlanır ve yürütülür. Birinci dönem üzerinde yol alınana tez dokümanı ikinci dönem olgunlaşır, sunuma hazır hal alır. |
İçerik |
Öğrenci, dersin hocası tarafından belirlenen tarihlerde teslim edilmek üzere ilk dönem bir ara rapor ve ikinci dönem bir ara rapor ve bir son rapor hazırlar. Dokümanlar, derste belirlenen Bitirme Projesi Yazım Kılavuzu’na uygun olarak hazırlanmalıdır. Öğrenci, ikinci dönemin sonunda, Bölüm Başkanlığının duyurduğu tarihlerde projenin özet niteliğini taşıyan sunumunu yapmalıdır. Öğrenci 2. dönemde dersin hocasına bir ara rapor sunmalı ve sunum öncesi bir ön sunum yapmalıdır. Değerlendirme: Öğrencinin hazırladığı ara rapor, son rapor ve sunu dokümanı aşağıdaki ölçütler ışığında danışmanı tarafından değerlendirilir ve toplam notun %20’sini oluşturur. • Proje konusu ve kapsamı, • Danışmanı ile düzenli görüşmeler, • Proje çalışmasındaki ilerlemeler Öğrencinin hazırladığı ara rapor, son rapor ve ön sunum aşağıdaki ölçütler ışığında dersin hocası tarafından değerlendirilir ve toplam notun %30’sini oluşturur • Raporun içeriği (akademik yazın araştırması, problem tanımı, yöntem, uygulama, değerlendirme ve sonuçlar, kaynakça). • Ön sunum içeriği Öğrencinin hazırladığı son rapor çalışmanın sunumu jüri üyeleri tarafından aşağıdaki ölçütler ışığında değerlendirilir. Değerlendirme sonucunda elde edilen notların aritmetik ortalaması toplam başarı notunun %50’sini oluşturur. • Proje konusu ve kapsamı, • Sunumun içeriği, • Sunum sırasındaki performansı. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci: 1. Çalışma konusunu oluşturan karmaşık bir problemi açıkça tanımlayabilir ve yazın taraması yapabilir. 2. Tanımlanan problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntem, teknik ve araçları geliştirebilir ve/veya kullanabilir. 3. Tanımlanan problemi modelleyebilir, deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçlarını analiz edebilir ve yorumlayabilir. 4. Etik yazım ilkelerine uygun bir şekilde rapor yazabilir ve etkili sunum yapabilir. 5. Bireysel veya disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir. |
Öğretim Yöntemleri | Yüz yüze, bitirme ödevi danışmanı ile beraber çalışma |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Bilimsel araştırma süreci, araştırma probleminin belirlenmesi, araştırma raporu hazırlama |
2 | Öğrencilerin seçtikleri proje konuları üzerine tartışma, proje amaçlarının belirlenmesi ve sunulması |
3 | Proje çalışma takviminin belirlenmesi, proje yönetim araçlarının kullanımı ile ilgili temel bilgiler |
4 | 1. Ara raporun hazırlanması |
5 | Yazın taraması yapma, benzer çalışmaları belirleme, mevcut çalışmaları belirleme, yazın araştırması raporu, doğru kaynak gösterimi |
6 | Bir projede yapılacak işlerin ve kullanılacak teknolojilerin belirlenmesi, proje bileşenlerini belirleme |
7 | Projenin tasarımını yapma, iş akışlarının ve kullanım gerekliliklerinin belirlenmesi, mevcut proje tasarım araçlarının kullanımı ile ilgili temel bilgiler |
8 | 2. Ara raporun hazırlanması |
9 | Projede elde edilen ilk çıktıların yorumlanması ve tartışılması |
10 | Projede karşılan problemlerin tartışılması ve çözüm üretilmesi |
11 | 3. Ara raporun hazırlanması |
12 | Bitirme projesinin ana raporunun hazırlanması |
13 | Sözlü ve yazılı sunum teknikleri |
14 | Poster sunumları ve bitirme projesinin sunulması |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 1 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | X | ||||
5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | X | ||||
6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | X | ||||
7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | X | ||||
8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | X | ||||
9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X | ||||
10 | Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |