Fizik I(MAT111)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT111 | Fizik I | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | ÇETİN TAŞSEVEN tasseven@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel fiziğin mekanik dalının temel kavram ve prensiplerini öğrenciye ayrıntılı bir biçimde öğretmek. Bunların gerçek dünyadaki uygulamalarla birlikte anlaşılırlığını sağlamak ve daha sonra görecegi derslere temel oluşturmak. |
İçerik | Elektrik Alanları, Gauss yasası, Elektriksel Potansiyel, Sığa ve Dielektrikler, Akım ve Direnç, Doğru Akım Devreleri, Manyetik Alanlar, Manyetik Alanın Kaynakları, Faraday Yasası, İndüktans |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Fizik alanındaki güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. Fizik ile ilgili kaynakları kullanabilecek düzeyde bilgi donanımına sahip olur. Fizik teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur. Fizik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir. Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirebilir. Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Fen ve Mühendislik İçin Fizik 2, Serway-Beichner, Çeviri Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık Sears ve Zemansky’nin Üniversite Fizigi, Cilt 2, 12.Baskı, Pearson Education Yayıncılık, 2009 Fen Bilimcileri ve Mühendisler İçin Fizik, Giancoli, Akademi Yayın, 2009 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Elektrik Alanlar, Elektrik Yüklerinin Özellikleri; Yalıtkanlar ve iletkenler; Coulomb Yasası; Elektrik Alanı; Sürekli Bir Yük Dağılımının Elektrik Alanı;Elektrik Alan Çizgileri; Düzgün Bir Elektrik Alanda Yüklü Parçacıkların Hareketi |
2 | Sürekli Bir Yük Dağılımının Elektrik Alanı; Elektrik Alan Çizgileri; Düzgün Bir Elektrik Alanda Yüklü Parçacıkların Hareketi |
3 | Gauss Yasası Elektrik akısı; Gauss yasası; Gauss yasasının yüklü yalıtkanlara uygulanması; Elektrostatik dengedeki iletkenler |
4 | Elektriksel Potansiyel ve Potansiyel Farkı; Düzgün bir Elektrik Alandaki Potansiyel Farkları; Elektriksel Potansiyel ve Noktasal Yüklerin Oluşturduğu Potansiyel Enerji; Elektriksel Potansiyelden Elektrik Alan Elde Edilmesi; Sürekli Yük Dağılımının Oluşturduğu Elektriksel Potansiyel |
5 | Yüklü Bir İletkenin Potansiyeli, Sığa ve Dielektrikler Sığanın tanımı; Sığanın hesaplanması; Kondansatörlerin Bağlanması; Yüklü Kondansatörde Depolanan Enerji |
6 | Dielektrikli Kondansatörler, Bir Elektrik Alanındaki Elektrik Dipol, Dielektriklerin Atomik Düzeyde Tanıtımı |
7 | Arasınav |
8 | Akım ve Direnç, Elektrik akımı, Direnç ve Ohm kanunu; Elektrik Enerjisi ve Güç; Doğru Akım Devreleri Elektromotor Kuvveti; Seri ve Paralel Bağlı Dirençler; Kirchhoff Kuralları, RC devreleri; |
9 | Manyetik Alanlar Manyetik alan; Akım Taşıyan Bir İletkene Etkiyen Manyetik Kuvvet |
10 | Düzgün Bir Manyetik Alan İçindeki Akım Halkasına Etkiyen Tork; Yüklü Bir Parçacığın Düzgün Bir Manyetik Alan İçindeki Hareketi, |
11 | Manyetik Alan Kaynakları, Biot-Savart Yasası; İki Paralel İletken Arasındaki Manyetik Kuvvet; |
12 | Ampere Yasası; Bir Selenoidin Manyetik Alanı; Manyetik Akı; Manyetizmada Gauss Yasası; Yerdeğiştirme Akımı ve Ampere Yasasının Genel Biçimi |
13 | Faraday'ın İndiksiyon Kanunu; Hareketsel emk, Lenz Yasası; İndiksiyon emk'leri ve Elektrik Alanları |
14 | Indüktans, Öz-İndüktans; RL Devreleri; Manyetik Alan İçinde Enerji; Karşılıklı İndüktans; LC Devresinde Salınımlar |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Elektrik Alanlar |
2 | Elektrik Alanlar |
3 | Gauss Yasası |
4 | Elektriksel Potansiyel |
5 | Elektriksel Potansiyel |
6 | Sığa ve Dielektrikler |
7 | Arasınav |
8 | Akım ve Direnç;Doğru Akım Devreleri |
9 | Manyetik Alanlar |
10 | Manyetik Alanlar |
11 | Manyetik Alan Kaynakları |
12 | Manyetik Alan Kaynakları |
13 | İndiksiyon1 |
14 | Indüktans |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 20 |
Toplam | 2 | 70 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; | X | ||||
2 | Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; | X | ||||
3 | Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; | X | ||||
4 | Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; | X | ||||
5 | Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; | X | ||||
6 | Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir; | X | ||||
7 | Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; | X | ||||
8 | Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; | X | ||||
9 | Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; | X | ||||
10 | Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |