Pazarlama Stratejileri(G546)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G546 | Pazarlama Stratejileri | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nilşah CAVDAR AKSOY (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders pazarlama yönetimine ilişkin temel politikaları öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik | Ders kapsamında, etkili pazarlama anlayışları geliştirmek için incelenmesi gereken pazarlama stratejileri ele alınacak, pazarlama karması elemanları incelenecek ve bu hususlarda teorik incelemelerin nasıl yön bulduğu üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Rekabette avantajı sağlayacak etkin ürün politikaları geliştirebilme 2. Rekabet üstünlüğü yaratabilmek için fiyatlandırma dinamiklerini etkin kullanabilmek 3. Pazar payını yükseltecek bütünleşik dağıtım kanalı yapıları oluşturabilmek, bunun için gerekli politikaları uygulayabilmek 4. Tutundurma politikalarını talebi işletme leyhine yönlendirecek şekilde geliştirebilmek 5. Pazarlama yönetimini müşteri odaklı bir şekilde yürütebilmek 6. Tüm bu konularda pazarlama literatüründeki güncel gelişmeleri takip etme ve bu bilgiler ışığında problem tanımlaması yapıp çözüm modelleri sunabilme |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
o Philip Kotler, Kevin Lane Keller, & Alexander Chernev, Marketing Management, Pearson. o Mehmet Karafakıoğlu, Pazarlama İlkeleri, Beta. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Pazarlamayı ve pazarlama süreçlerini anlamak |
3 | Ürün politikası |
4 | Ürün politikası-devam |
5 | Fiyatlandırma politikası |
6 | Fiyatlandırma politikası-devam |
7 | Dağıtım politikası |
8 | Ara sınav |
9 | Dağıtım politikası- devam |
10 | Tutundurma politikası |
11 | Tutundurma politikası-devam |
12 | Pazarlama karmasına yönelik yaklaşımlar |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 4 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 1 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 6 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bu programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci, İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilmeli ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilmelidir. | X | ||||
2 | İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilmeli ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilmelidir. | X | ||||
3 | İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilmelidir. | X | ||||
4 | Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olabilmelidir. | X | ||||
5 | İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilmelidir. | X | ||||
6 | Bilimsel çalışmaları (bildiri sunmak, makale yazmak) gerçekleştirmek için gerekli temele sahip olabilmelidir. | X | ||||
7 | Kültür karşılaştırmalı çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla en az bir yabancı dile bilimsel yayın yapacak düzeyde hakim olmalıdır. | X | ||||
8 | Bilim dünyasındaki değişimlere uyum sağlayabilmek için mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleyebilmelidir. | X | ||||
9 | Yürüttüğü araştırma ve incelemelerde takım çalışması yapabilmeli ve takım içindeki bilgi akışına gerekli katkıyı sağlayabilmelidir. | X | ||||
10 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. | X | ||||
11 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |