İşletme Lisans Programı

İleri Pazarlama(G448)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
G448 İleri Pazarlama 8 3 0 0 3 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) JEAN MICHEL BALASQUE jmbalasque@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencinin, pazarlama ile ilgili alanlardan kritik bilgi edinimi yoluyla, bu konuyu, araçlarını ve gelişmelerini anlamasını derinleştirmesine izin verin. Ders, beşeri bilimlerin ve sosyal bilimlerin pazarlamaya temel katkılarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemeye çalışır. Sosyal psikolojiye özel bir odaklanılır.
İçerik Bölüm 1. Tüketicinin veya potansiyel müşterinin karar verme sürecine ilişkin analiz unsurları
1. Algı
2. Öğrenme ve ezberleme
3. Temsiller: metodolojik temeller
4. Tutumlar ve davranış
5. İletişim ve ikna
6. Karar
Ana buluşsal yöntemler: marka uygulamaları
Karar modelleri
7. Gruplar ve sosyal etki

Bölüm 2. Tüketim eylemleri ve tüketici memnuniyeti
1. Satın alma durumunun / durumsal faktörlerin analizi
2. Tüketici deneyimleri
3. Memnuniyet
4. Davranış ve satın alma sonrası kararlar

Bölüm 3. Kurumsal eylemler: yeni analiz perspektiflerine doğru
1. Pazar analizi
Stratejik pazarlama analizinin hatırlatıcıları ve derinlemesine analizi
2. İletişim ve iletişim politikalarının seviyeleri
3. Marka
4. 4P'yi ve yeni analiz perspektiflerini aşmak

Bölüm 4. Endüstriyel pazarlama analizi
• Özellikler
• Satın alma karar modelleri
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu kursun sonunda öğrenci şunları yapabilmelidir:
1. Beşeri bilimlerle ilgili bazı temel kavram ve teorilerde ustalaşın
2. Pazarlamaya yönelik uygulamalarını anlayın
3. Çeşitli pazarlama yaklaşımlarının tamamlayıcı kullanımı
4. Bir pazarlama analizinin ana aşamalarını geliştirin ve uygulayın
5. Bir pazarlama yaklaşımını yorumlayın ve eleştirin.
Öğretim Yöntemleri Pro-aktif: dileyen öğrencinin daha ileri gidebilmesi için kaynak belgelerin, eklemelerin ve yönlendirmelerin açık olduğu sitenin (uni.gsu.edu.tr) ve Microsoft Takımlarının kullanımına dayanır.
Teorik sunumlardan önce, öğrencinin konuların menfaatlerini anlamasına izin veren örnekler yer almaktadır. Daha sonra bunları açıklayıcı örnekler ve ardından sunulan teorilerin eleştirel bir analizi izler.
Kaynaklar Uni.gsu.edu.tr ve Mircrosoft Teams siteleri, öğrencilerin ders özetleri, konuyla ilgili basın veya bilimsel makaleler, düzeltilmiş alıştırmalar vb. Bulmasına olanak tanır.
Referans kitaplar için:
Philip Kotler'in çalışmaları (özellikle Pazarlama Yönetimi)
- Tüketici davranışının analizi ve anlaşılması için
Derbaix C., Brée J., 2000, Comportement du consommateur, Présentation de textes choisis, Collection Gestion, Economica.
Ladwein R., 1999, Le comportement du consommateur er de l’acheteur, Collection Gestion, Economica.
Darpy D., Volle P., 2003, Comportements du consommateur, concepts et outils, collection Gestion Sup, Dunod.

- Pazarlama vizyonunu derinleştirmek için:
Baker M.J. , 2000, Marketing Theory, a student text.
Tadajewsky M., Brownlie D. (eds) 2008, Critical Marketing. Issues in contempory marketing, Wiley.
Penaloza, L., Toulouse N., Visconti L.M. (eds), 2011, Marketing Management: A cultural perspective, Routledge.
Lehu J-.M. (sous la coordination de), 2011, MBA Marketing, Eyrolles, Editions d'Organisations

- pazarlamaya eleştirel bir bakış için:

Marion G., 2004, Idéologie Marketing, Mal du siècle, Edition Eyrolles
Badot O., Cova B., 2009, Le néo-marketing, reloaded, Edition EMS Management et Société
Marion G. et al., 2003, Antimanuel de Marketing, Editions d'Organisation
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 1 10
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 10
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 3 50
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. X
2 İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. X
3 Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. X
4 Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. X
5 Pazar ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. X
6 Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. X
7 İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi. X
8 İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi.
9 Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği. X
10 Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi.
11 İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. X
12 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top