İşletme Lisans Programı

Endüstriyel Pazarlama(G447)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
G447 Endüstriyel Pazarlama 7 3 0 0 3 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) JEAN MICHEL BALASQUE jmbalasque@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu kursun operasyonel olması amaçlanmıştır. Öğrencinin pazarlamadaki ana teorileri ve hem son tüketici ile hem de B'den B'ye çalışan şirket içindeki somut uygulamalarını anlamasına izin vermelidir
İçerik 1. ders: Pazarlama nedir? Hedefler ve tartışmalar.

2. kurs: Tüketici davranışının analizi

3. kurs: Endüstriyel satın alma analizi

4. kurs: Pazar analizinin unsurları

5. ders: Sentez ve örnekler

6. ders: Örnek olay incelemesi

7. kurs: Bir pazarlama stratejisinin tanımının unsurları

8. ders: SWOT analizi ve uzantıları

9. kurs: Hedefleme ve konumlandırma

10. kurs: MIX Pazarlama

11. kurs: MIX Pazarlama

12. kurs: MIX Pazarlama

13. Ders: Analizin sınırları - Endüstriyel alanın özellikleri.

14. ders: Vaka ve sentez
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu kursun sonunda öğrenci şunları yapabilmelidir:
1. Tüketici davranışını analiz etmenin temellerini ve yöntemlerini öğrenin
2. Endüstriyel pazarlamanın temel özelliklerini ve sonuçlarını anlayın.
3. Klasik bir pazarlama analizinin ana aşamalarını geliştirin ve uygulayın
4. Basit bir pazarlama yaklaşımını yorumlayın ve eleştirin.
Öğretim Yöntemleri 1. Kullanılabilecek temel pazarlama stratejilerinin açıklaması ve analizi
2. Somut vakaların eleştirel incelemesi ve tamamlayıcı ve / veya farklı stratejilerin tanımı etrafında uygulama.
Kaynaklar Aşağıdakileri içeren çok sayıda eser:
Mercator: Teoriler ve Yeni Pazarlama Uygulamaları
Yazan: Jacques Lendrevie, Julien Lévy, Denis Lindon, Collectif

Pazarlama Yönetimi
Yazan: Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Delphine Manceau, Bernard Dubois

Eğitim materyali ve analiz edilen vakalar Microsoft Teams'de öğrencilere sunulacaktır.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi.
2 İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi.
3 Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi.
4 Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi.
5 Pazar ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi.
6 Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi.
7 İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi.
8 İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi.
9 Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği.
10 Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi.
11 İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci.
12 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top