Mesleki İngilizce II(COM472)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM472 | Mesleki İngilizce II | 8 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem ERSAYIN cersayin@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Farklı meslek alanlarından (Gazetecilik, Sinema, Radyo,Televizyon, Halkla İlişkiler ve Reklam) İngilizce metinlerin okumasının yapılması; meslek alanlarının İngilizce terminolojisine yatkınlık sağlanması; sınıf içi çalışmalarda paragraf ve genel metin hızlı tekrar okumasının yapılması ve sözel anlatımla anlam aktarımının sağlanması; soru-cevap yöntemiyle konuyla ilgili tartışma ortamı yaratılarak İngilizce sözel dil kullanımının desteklenmesi; meslek alanları ile ilgili film/belgesel izlenmesi ile görsel-işitsel alanda İngilizce dil kullanımının desteklenmesi ve farklı meslek alanlarına ilişkin materyallerin çözümlenmesi (bilişsel/duyusal). |
İçerik |
1. Hafta: Dönemsel bazda ders işleyiş yönteminin tanıtılması. Reklam ile ilgili metnin sınıf içi okumasının yapılması, terminolojinin verilmesi ve soru-cevaplarla metin tartışmasının yapılması. 2. Hafta: Gazetecilik ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 3. Hafta: Sinema ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 4. Hafta: Radyo&Televizyon ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 5. hafta: H. İlişkiler ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 6. Hafta: Reklam ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 7. Hafta: Ara sınav (vize). 8. Hafta: Gazetecilik ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 9. Hafta: Sinema ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 10. Hafta: Radyo&Televizyon ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 11. Hafta: H. İlişkiler ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 12. Hafta: İletişim ile ilgili metnin önemli bölümlerinin tekrar okunması, terminolojinin verilmesi ve soru cevaplarla metin tartışmasının yapılması. Öğrencilerin sözlü anlatımla metne ilişkin özeti vermeleri. 13. Hafta: Film/belgesel seyredimi ve konuyla ilgili sorucevap üzerinden içerik tartışmasının yapılması. 14. Hafta: Film/belgesel seyredimi ve konuyla ilgili sorucevap üzerinden içerik tartışmasının yapılması. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; ? Kendi alanı ve farklı meslek alanlarına ait İngilizce metinleri okuyarak alan terminolojisine yatkınlık sağlayabilecek. ? Metinlerin ders öncesi ve sınıf okumasını yaparak detaylı ve özet okuma (İngilizce) alanında gelişme sağlayabilecek. ? Sınıf içinde okunan metinle ilgili yöneltilecek sorularla alan terminolojisini de kullanması teşvik edilerek konu hakkında İngilizce sözel dil kullanımını geliştirebilecek. ? Meslek alanlarına ait İngilizce film/belgesel izleyerek görselle desteklenen işitsel dil alanını geliştirebilecek. |
Öğretim Yöntemleri | Makale okuma, film izleme, tartışma |
Kaynaklar | Meslek alanları ile ilgili makaleler ve film/belgeseller. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |