Dil Felsefesi(LF-D566)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LF-D566 | Dil Felsefesi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Selami Atakan ALTINÖRS aaltinors@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil felsefesinin başlıca nosyonları ve problemleri hakkında öğrenciye temel bir kavrayış kazandırmak. “Anlam”, “referans”, “özel adlar”, “belirli betimlemeler”, “dil oyunları”, “söz edimleri” gibi nosyonları öğretmek. Dil ve anlam konusundaki başlıca felsefî teorileri ve gelenekleri tanıtmak. |
İçerik | Platon'dan Chomsky'ye dil felsefesi yaklaşımları. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1.Dilin yapısı ve işleyişi hakkında felsefî donanım. 2.Anlam ve referans probleminin kapsamı hakkında bilgi. 3.Dil felsefesindeki başlıca yaklaşımlar hakkında malumat. |
Öğretim Yöntemleri | Yüzyüze |
Kaynaklar |
Sylvain Auroux: La Philosophie du Langage Frédéric Nef: Le Langage : une approche philosophique André Jacob: Introduction à la Philosophie du Langage Platon: “Cratyle” John Locke: l'Essai philosophique concernant l'entendement humain Jean-Gérard Rossi: Philosophie analytique |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dil felsefesinin konusu ve kapsamı |
2 | Anlam problemine başlıca yaklaşımlar-I |
3 | Anlam problemine başlıca yaklaşımlar-II |
4 | Kratylos |
5 | Kratylos |
6 | Vize sınavı |
7 | Augustinus'ta dil |
8 | Hobbes'ta dil |
9 | Locke'ta dil |
10 | Leibniz'de dil |
11 | Rousseau'da dil |
12 | Herder'de ve Humboldt'ta dil |
13 | Chomsky'nin Kartezyen dil teorisi |
14 | Analitik felsefede dil |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yazılı ve sözlü düzlemlerde Fransızcaya egemen olmak (C1 düzeyi). | X | ||||
2 | Fransızcayı yabancı dil olarak öğretebilecek kuramsal ve yöntemsel bilgileri edinmek. | |||||
3 | Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde kullanılacak yöntem ve ders gereçlerini hazırlama bilgi ve becerisine ulaşmak. | |||||
4 | Fransızcadan Türkçeye ve Türkçeden Fransızcaya (özellikle yazınsal) nitelikli çeviri yapacak düzeye erişmek. | X | ||||
5 | Metin ve söylem çözümleme yöntemlerini kullanma ve değişik bütüncelere uygulama yetisini kazanmış olmak. | X | ||||
6 | Özellikle frankofon edebiyatlar alanında karşılaştırmalı incelemeler yapmak. | |||||
7 | Çeşitli doğal dillerde bilimsel dil betimlemeleri yapmak. | X | ||||
8 | Kültürler arası araştırmalar yapmak. | |||||
9 | Özellikle edebiyat göstergebilimi alanında çözümlemeler yapabilmek. | |||||
10 | Yazılı ve görsel medyanın, metin yazarlığı, çevirmenlil, editörlük alanlarında çalışabilecek becerileri kazanmak. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 2 | 24 | 48 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 16 | 16 |
Öğrenme Günlükleri | 12 | 2 | 24 |
Diğer | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7,20 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |