Türk Dili II(RI124)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI124 | Türk Dili II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Emine Nilüfer PEMBECİOĞLU niluferpembecioglu@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dilin, durumsal, olgusal ve bilimsel çerçevede, biçimsel ve işlevsel bir biçimde en etkin yöntemlerle kullanılıp kullanılmadığını sorgulayabilir, eleştirebilir, çözümleyebilir ve yeniden yapılandırabilir nitelikte bilgi, beceri ve donanıma sahip olmak. |
İçerik | Dilin üretimsel, işlevsel, biçimsel kullanım alanlarını farklı yöntem ve yaklaşımlar aracılığı ile irdeleyebilecek becerilerin kazandırılması. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Dilin en üst düzeyde önemle, uygun kullanım biçimlerinin üretilebilmesine, yazılı, sözlü, görsel, sembolik dil kullanımının sağlanabilmesi için gerekli altyapının oluşturulması. |
Öğretim Yöntemleri | Metin çözümlemeleri, metin oluşturma, bilimsel araştırma ve değerlendirme ölçütlerinin kavranması. Bireysel, grupsal ve toplumsal katılım olanaklarının en etkin biçimde nasıl kullanılabileceğine ilişkin öğrenimler |
Kaynaklar |
Aksan, Doğan, Her Yönüyle Dil/Ana Çizgileriyle Dilbilim , c.1,2,3, Türk Dil Kurumu., 1979-1982 Aksoy, Ömer Asım, Atasözleri Sözlüğü, İnkilap Kitabevi,Ocak 1988 Aksoy, Ömer Asım, Deyimler Sözlüğü, İnkilap Kitapevi,Ocak 1988 Atatürk, Mustafa Kemal, Nutuk Banguoğlu, Tahsin, Türkçenin Grameri, Türk Dil Kurumu Yayınları, 2000 Bozkurt, Fuat, Türkiye Türkçesi, İstanbul, 1975 Buckley, Reid, Topluluk Önünde Konuşma, Sistem Yayıncılık, Mayıs 2001 Dilçin, Cem, Yeni Tarama Sözlüğü, Ankara, 1983 Ergin, Muharrem, Üniversitler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınları, 2002 Gencan, Tahir Nejat, Dilbilgisi, Ayraç Yayınevi, Ekim 2001 Karaalioğlu, Seyit Kemal, Kompozisyon Sanatı, İstanbul, Ocak 1999 Karahan, Leyla, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, 1999 Kudret, Cevdet, Örneklerle Edebiyat Bilgileri, c. 1, 2, İnkılap Kitabevi, 1980 Koç, Nurettin, Yeni Dilbilgisi, İstanbul, 1990 Moran, Berna, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, c. 1, 2, 3, İletşim Yayınları, 1983-1994 Özdemir, Emin, Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Remzi Kitabevi, Ocak 1999 Özen, Mustafa Nihat, Yazmak Sanatı ve Kompozisyona Giriş, İstanbul, 1971 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Temel konu başlığı ve alt başlıkları tanıyabilme - oluşturabilme |
2 | Belli bir konuya farklı bakış açıları ile yaklaşabilme |
3 | Medya ve manipülasyon |
4 | Farklı manipülasyon tekniklerini kavrayabilme - gerçekleştirebilme |
5 | Yaratıcılık ve İkna |
6 | Öyküleme ve haber takibi |
7 | Artsüremli ve eşsüremli araştırma becerileri |
8 | Habercilik - Geleneksel ve Sosyal Medya farkı - Birey / Grup / Toplum / Küresel İletişim aşamalarında dönüşüm |
9 | Metin nedir ve metnin biçimsel, yapısal, işlevsel ve diğer özellikleri |
10 | Metin Çözümleme Teknikleri |
11 | İmaj, sembolik kavramlar ve görsel kullanımı |
12 | Metin içi ve metin dışı referansların verilmesi ve APA 7 |
13 | Metnin yeniden üretimi |
14 | Bilimsel Araştırma Raporu Hazırlama Teknikleri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 15 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 16 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 14 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 17 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ödevler | 12 | 1 | 12 |
Sunum | 1 | 1 | 1 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 1 | 1 |
Portfolyo Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Öğrenme Günlükleri | 14 | 1 | 14 |
Bitirme Tezi/Projesi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 44 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 1,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |