İletişim Lisans Programı

Medya Planlaması ve Uygulaması(RPP305)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
RPP305 Medya Planlaması ve Uygulaması 5 2 0 0 2 4
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Barış KARA bkaragsu@gmail.com (Email) Onurcan GÜDEN oguden@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı En etkili pazarlama araçlarından bir tanesi medya planlamadır. Medya araçlarının artmasıyla beraber doğru ve etkin bir planlama yapmak, kampanyaların ne zaman ve nerede yayınlanmasını tespit etmek ve hedef kitleye en etkin bir şekilde ulaşabilmek amacıyla bütçeyi en etkin şekilde yönetmek en temel amaçlar olarak sıralanabilir.
İçerik 1. Hafta Medya Planlama Nedir?
2. Hafta Medya Planlamanın Amacı Nedir?
3. Hafta Medya Planlama Nasıl Bir Süreçtir?
4. Hafta Mecraların SWOT Analizi
5. Hafta Genel Medya Terimleri
6. Hafta Türkiye Medya Ortamı
7. Hafta Mecra Bazında Detaylı Planlama Sürecine Giriş
8. Hafta TV Planlama
9. Hafta Radyo Planlama
10. Hafta Dergi ve Gazete Planlama
11. Hafta Sinema Planlama
12. Hafta Dijital Planlama
13. Hafta Açıkhava Planlama
14. Hafta Örnek Medya Planı Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları Medya planlamanın ne olduğu, amacı ve nasıl bir süreç olduğu anlatılacaktır. Genel medya terimlerinden bahsedilecek ve mecraların SWOT analizi yapılacaktır. Mecraların detaylı planlama süreçleri işlenecektir. Örnek medya planı sunumları ile ders desteklenecektir.
Öğretim Yöntemleri PPT, vaka analizleri, tartışma
Kaynaklar Geskey R. D. (2011). Media Planning & Buying In the 21st Century. CreateSpace Independent Publishing Platform
Katz, H. (2016). The Media Handbook: A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research, and Buying. Routledge.
Sissors, J. Z. (2010). Advertising Media Planning. McGraw-Hill Education
Young A. (2014). Brand Media Strategy: Integrated Communications Planning in the Digital Era. Palgrave Macmillan.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 1. Hafta Medya Planlama Nedir?
2 2. Hafta Medya Planlamanın Amacı Nedir?
3 3. Hafta Medya Planlama Nasıl Bir Süreçtir?
4 4. Hafta Mecraların SWOT Analizi
5 5. Hafta Genel Medya Terimleri
6 6. Hafta Türkiye Medya Ortamı
7 7. Hafta Mecra Bazında Detaylı Planlama Sürecine Giriş
8 8. Hafta TV Planlama
9 9. Hafta Radyo Planlama
10 10. Hafta Dergi ve Gazete Planlama
11 11. Hafta Sinema Planlama
12 12. Hafta Dijital Planlama
13 13. Hafta Açıkhava Planlama
14 14. Hafta Örnek Medya Planı Sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top