İletişim Lisans Programı

Kültürlerarası İletişim(COM407)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM407 Kültürlerarası İletişim 7 2 0 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Nilgün TUTAL ntutal@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, küreselleşmenin kavramsal boyutlarını açıklamaktır.
Bu açıklamanın ardından, kültürün küreselleşmesinin ne olduğu
betimlenecektir. Dünyanın küreselleşmesinin ekonomik, politik ve
kültürel temelleri incelenecektir. Bu bağlamda ağ toplumu
kuramcıları ile teknolojik belirlenimciliğin kurucu isimlerinin temel
kavramlarının iletişim toplumu mitinin yaratılmasındaki rolleri
betimlenecektir. Ardından çağdaş sosyologlar ile antropologların
küresel kültüre ve iletişime nasıl yaklaştıkları ele alınacaktır. Bu
tartışmalar somut bir zeminde, CNN International ile CNN Türk
televizyonlarının haber anlayışlarının temel unsurlarının neler olduğu
üstünden tartışılıp, kültürlerarası iletişimi olanaklı kılan araçların ve
ortamların değer olarak iletişimi sağlayıp sağlamadıkları açısından
örneklerle tartışılacaktır.
İçerik Bknz. Konu Başlıkları
Dersin Öğrenme Çıktıları -Küreselleşen dünyayı ve araçlarını tanımak;
-Yeni iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl değiştirdiğini
açıklayabilmek;
-İçinde yaşanan dünyanın kültürel küreselleşmeyle geçirdiği evrimi
ve yenileşmeyi kavramak;
-Kültürlerarası iletişim literatürünü (kavramları ve kuramları)
öğrenmek;
-Bu alanla ilgili metin, film ve diğer yazılı ve görsel malzemeleri
kavrama kabiliyeti edinmek
-Teknoloji ile toplumsal ve kültürel dönüşümler arasındaki
etkileşimlerin ne olduğunu küresel toplum ve küresel kültür-iletişim
bağlamında yürütebilmek.
Öğretim Yöntemleri Ders teorik bir derstir. öğrenciler okuyarak ve dinlerek derse katılırlar. ancak 9. haftadan itibaren saptanan güncel sorunlar hakkında öğrencilerden sunuş yapmaları istenir; yine benzer konularda filmler izlenir. Öğrenciler vize ve final sinavına girerler. Ders boyunca yaptıkları sunuşlar da sözlü notu olarak değerlendirilir.
Kaynaklar Everett Rogers, William B. Hardt and Yoshitaka Mike (2002). "Edward T. Hall and tHe history of intercultural communication. The unites states and Japan". Keio Communication review, no:24, 2002.
Pierre Dasen. "Approches interculturelles: acquis et conroverses.
JOhanna Nowicki (2005). Communication interculturelle et constuction identitaire europeenne". Hermes, 41, 2005.
Ionna Vovou et Angeliki Monnie (2007). "La découverte de l'autre par écrans interposés: fiction televisuelle et redéfinition des relations greco-turques". communication, vol. 26/1, 2007.
Yves Winkin (2000). "Parler en mangeant" in Antrophologie de la communication. Point-essais Paris, 2000.
Nilgün Tutal (2007). La Turquie au miroir de la presse françiase nationale et régionale. Istanbul, Edition de l'Universite Galatasaray.
Nilgün Tutal (2003). Le tourisme culturel: la question de l'autre et du meme", in Téorıs, no:42, 2003.
Nilgün Tutal, Küreselleşme İletişim Kültürlerarasılık, 2006, Kırmızı
Yayınları.
JohnTomlinson, Küreselleşme ve Kültür, 2000, Ayrıntı yay.
John Tomlinson, Kültürel Emperyalizm, 1999, Ayrıntı yay.
Armand Mattelart, La mondialisation de la communication. 1996,
Paris: PUf.
………………, La communication-monde, 1999. Paris. La
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Küreselleşmenin temel kavramları
2 Küreselleşmenin toplumsal, ekonomik ve kültürel boyutları
3 Teknik İletişimin küreselleşme aktörü olması
4 İletişim mitinin ne olduğu
5 Enformasyon toplumu Kuramcıları ve teknolojik determinizm
6 Kültürlerarası iletişim ve yeni teknolojiler
7 Farklı kuram ve paradigmaların sunulması
8 Ara sınav
9 Medeniyet misyonu, çeşitlilik, egzotizm, evrenselcilik ve tikelcilik
10 Kültürel Küreselleşme ve Kimlik Çatışmaları
11 Kültür Emperyalizmi ve kavramsal farklılıklar
12 Enformasyon ve kültürlerarası çatışmalar: CNN International örneği
13 Avrupa Merkezciliğin Sarsılması
14 İletişimin Anlamları ve Ötekiyle karşılaşmanın etik ilkeleri
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 100
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 1 14
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Diğer 1 3 3
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 3.00
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top