Seminer(G506)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G506 | Seminer | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Yaman ÖZTEK moztek@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu seminer her şeyden önce yüksek lisans öğrencilerini beraberce kararlaştırılacak bir konuda kaynakça çalışmasıyla metodolojik bir çalışmaya hazırlamak ve bir sunumla çalışmalarını diğer öğrencilerle paylaşmak amacındadır |
İçerik | Kant öncesi ontolojilerden Leibniz'de komposibilite meselesi Kant'ın Transandantal Şematizm doktrimi ile karşılaştırılıp bir yandan evrendeki öte yandan tarihsel dünyadaki fenomene gelmemiş çeşitliliği görmemizi engelleyen şeyin sorgulamasına Alain Badiou'nun Hegel'in diyalektiğini yorumlarken sorduğu sorudan ("Diyalektiğin kapalı / tıkalı dalları var mı?) itibaren cevap aramaya çalışmak |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Felsefi sorunsallaştırma, yöntem ve araştırma teknikleri, sunum yapabilme, makale yazabilme |
Öğretim Yöntemleri | Araştırma, makale yazma ve sunum yapma teknikleri, eleştirel düşünce |
Kaynaklar |
Leibniz Kant Hegel Deleuze Badiou |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1. ders : Giriş |
2 | 2. ders : Araştırmaya giriş |
3 | 3. ders : Bir araştırma sorusu tanımlama |
4 | 4. ders : Bir çalışma |
5 | 5. ders : Tanımlayıcı araştırma ile ilgili kavramlar |
6 | 6. ders : Anket |
7 | 7. ders : Gözlem |
8 | 8. ders : Deneysel araştırma ile ilgili kavramlar |
9 | 9. ders : Veri analizi ile ilgili kavramlar |
10 | 10.ders : Analiz |
11 | 11. ders : Araştırma makaleleri ve tartışmalar |
12 | 12. ders : Sunum |
13 | 13. ders : Vize |
14 | 14. ders : Sunum (Araştırmalar ve Raporlar) |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bu programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci, İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilmeli ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilmelidir. | X | ||||
2 | İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilmeli ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilmelidir. | X | ||||
3 | İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilmelidir. | X | ||||
4 | Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olabilmelidir. | X | ||||
5 | İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilmelidir. | X | ||||
6 | Bilimsel çalışmaları (bildiri sunmak, makale yazmak) gerçekleştirmek için gerekli temele sahip olabilmelidir. | X | ||||
7 | Kültür karşılaştırmalı çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla en az bir yabancı dile bilimsel yayın yapacak düzeyde hakim olmalıdır. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 3 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |