Küreselleşme , Göçler ve Ulusötesi Akışlar(SOC 520)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SOC 520 | Küreselleşme , Göçler ve Ulusötesi Akışlar | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Didem DANIŞ ŞENYÜZ didemdanis@yahoo.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | |
| İçerik | |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Giriş |
| 2 | Küreselleşme ve yeni göçler |
| 3 | Türkiye'de göç ve toplumsal değişim |
| 4 | Aşağıdan küreselleşme - sosyolojik gezi |
| 5 | Zorunlu göç ve sürgün |
| 6 | Göç, yönetişim ve güvenlik |
| 7 | Diaspora ve göçmen ağları |
| 8 | Ulusötesi dolaşım (transnationalism) |
| 9 | Emek göçü |
| 10 | Yeni göç kategorileri: yaşam tarzı göçü |
| 11 | Göç, entegrasyon ve vatandaşlık |
| 12 | Göç araştırmalarında yöntem ve etik |
| 13 | Göç ve insani yardım |
| 14 | Ara sınav |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 |
| Ödevler | 1 | 15 | 15 |
| Sunum | 1 | 10 | 10 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 175 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 7.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 7 | ||


