Yaşam ve Ölüm Sorusu Üzerine I(PH415)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH415 | Yaşam ve Ölüm Sorusu Üzerine I | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Erinç ASLANBOĞA erincatcat@yahoo.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Felsefe Tarihi’nin farklı dönemlerini yaşam ve ölüm sorusu çerçevesinde yeniden ele alan bu ders, öğrencilerin belirli bir konuya odaklanarak düşünmelerini ve bu konu etrafında beliren sorunsalları ayırt ederek karşılaştırmalı okumalar yapmalarını hedeflemektedir. |
İçerik | Yaşam ve ölümü birlikte düşünülmesi gereken bir soru olarak ortaya koymayı amaçlayan bu dersin ilk dönemki bölümünde, Antik Yunan düşünürlerinden, Platon, Epikür, Seneca, Marcus Aurelius’un sonluluk/sonsuzluk problemini, ruh/beden, acı/haz, mutluluk/erdem ilişkisini nasıl ele aldıklarını, ölüm kavramlarının yaşam düşünceleri üzerindeki yansımalarını inceledikten sonra; dersin ikinci dönemki bölümünde, “yas”, “kayıp”, “melankoli”, “kırılganlık” temalarına odaklanılarak yaşam ve ölüm sorusu etrafında Psikanaliz (Freud, Maria Torok, Abraham Torok) ve Çağdaş Felsefe arasında (Derrida, Barthes, Butler ) karşılaştırmalı metin okumaları yapılacak. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | Felsefi metinleri okuma, yorumlama, analiz etme ve yazma |
Kaynaklar |
Epicure, Lettre à Ménécée. Marc Aurèle, Pensées pour moi-même, Platon, Phédon Sénèque, De la Brièveté de la vie. Sénèque, Lettres à Lucilius. Jean-Pierre Vernant, L'Individu, la mort, l'amour. Soi-même et l'autre en Grèce ancienne, Paris, Gallimard, 1989. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Yaşam ve ölüm sorusu çerçevesinde dönem boyunca ele alınacak konulara ve felsefi sorunsallara genel bir bakış. |
2 | Destan ve mitlerde ölümlülerin doğuşu. Homeros’un İlyada ve Odysseia destanlarından bölümlerin incelenmesi. |
3 | "Güzel ölüm” nedir? Jean-Pierre Vernant: “Birey, ölüm, sevgi. Antik Yunanistan'da ben ve öteki”. |
4 | Platon'nun Phaidon'unda ölüm, ölümsüzlük, ruh ve beden ilişkisi. |
5 | Ölmeyi öğrenmek. Platon, “Phaidon”. |
6 | Mutluluk ve hazlara engel olarak ölüm korkusu. Epikür, “Menoikeus’a Mektup”. |
7 | Epikür, “Menoikeus’a Mektup”. |
8 | Ara sınav |
9 | Stoa felsefesinde doğa, bilgi teorisi ve etik arasındaki ilişki. |
10 | "Ölüm meditasyonu". Seneca, “Lucilius'a Mektuplar”, XII. |
12 | Yaşama ve ölme sanatı, bilge ve uzun yaşam. Seneca, “Yaşamın kısalığı üzerine”. |
13 | Seneca, “Yaşamın kısalığı üzerine”. |
14 | Marcus Aurelius, “Kendime Düşünceler”.,Marcus Aurelius, “Kendime Düşünceler”. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |