Programlama Uygulamaları(INF236)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| INF236 | Programlama Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Rabie BEN ATITALLAH rbenatit@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu derste Linux bilgisi ve C++ eşliğinde nesneye dayalı programlamaya giriş anlatılmaktadır. |
| İçerik |
1. Linux kurulumu ve özellikleri 2. Temel Linux shell komutları 3. Temel Linux shell komutları 4. Temel Linux shell komutları 5. Shell script programlama 6. C++ programlamaya giriş 7. C++ programlamaya giriş 8. Ara Sınav 9. Class, nesne ve metot ilişkileri 10. Nesneye dayalı programlamaya giriş 11. Nesneye dayalı programlamaya giriş 12. Nesneye dayalı programlamaya giriş 13. C++ ile nesneye dayalı programlama 14. C++ ile nesneye dayalı programlama |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Linux işletim sistemini yetkin bir şekilde kullanabilir ve uygulama geliştirebilir. 2. C++ programlama dilinde modelleme yapabilir ve program yazabilir. 3. Nesneye Dayalı Programlamanın temel kavramları hakkında bilgi ve deneyim kazanır, bu programlama dillerinde algoritma tasarlayabilir ve kod yazabilir. |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar |
1. Linux / Herkes İçin, Christopher Negus, Alfa Yayınları, 2007. 2. Nesne Yönelimli C++ Programlama Kılavuzu, Robert Lafore, Alfa Yayınları, 2009. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Linux kurulumu ve özellikleri |
| 2 | Temel Linux shell komutları |
| 3 | Temel Linux shell komutları |
| 4 | Temel Linux shell komutları |
| 5 | Shell script programlama |
| 6 | C++ programlamaya giriş |
| 7 | C++ programlamaya giriş |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Class, nesne ve metot ilişkileri |
| 10 | Nesneye dayalı programlamaya giriş |
| 11 | Nesneye dayalı programlamaya giriş |
| 12 | Nesneye dayalı programlamaya giriş |
| 13 | C++ ile nesneye dayalı programlama |
| 14 | C++ ile nesneye dayalı programlama |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 1 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
| 2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
| 3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
| 5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | X | ||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | |||||
| 8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | X | ||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | X | ||||
| 13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının hukuki ve etik boyutları konusunda farkındalık. | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 13 | 2 | 26 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 59 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 2.36 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 2 | ||


