TV Haberciliği ve Uygulamaları(COM344)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM344 | TV Haberciliği ve Uygulamaları | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nesrin TAN AKBULUT nakbulut@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Tv haberciliğini tüm yönleriyle öğretmek Günümüz Tv haberciliğinde yaşanan değişim ve dönüşümleri, nedenleriyle birlikte değerlendirerek televizyon haber dünyasının anlaşılmasını sağlamak, bir meslek olarak da bu alanda uygulama ve gelişmeleri öğretmek, tv haberciliği konusunda donanımlı bireyler yetiştirmek. |
İçerik | Haberin ne olduğu, doğası ve habercilik kavramı-Günümüz haberciliği küreselleşme ve dijitalleşme- tv haber dünyası ve uygulamaları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci 1.Haberin ne olduğu, doğası ve habercilik kavramını öğrenecek 2.Günümüz haberciliğini küreselleşme ve dijitalleşme bağlamında sorgulayabilecek 3. haber değeri kavramını öğrenecek ve bir haberin toplumsal değer taşıyıp taşımadığını ayırt edebilecek. 4. günümüz televizyon haberciliğinin habere yaklaşımını değerlendirebilecektir. 5.kamu hizmeti yayıncılığı bağlamında -öneriden çekim aşamasına ve kurguya -gerçekleştirecekleri tv haberi ile bir meslek olarak da televizyon haber dünyasını tanıyacak, a. bir haberi ,tv haberi olarak adlandırılabilecek somut bir projeye nasıl dönüştüreceklerini öğreneceklerdir b. Gerçekleştirecekleri tv haber programı ve haber bülteni ile bu alanda uygulama ve gelişmeleri öğrenmiş olacaktır. |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım, sunum ve proje uygulama |
Kaynaklar |
• Baudriallard, Jean; “ İçin için kaynayan/patlayan anlam”; Simulakr(lar) ve simülasyon içinde, s:101-109, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 1998 • Cankaya, Özden; “Radyo-Televizyon Haberciliği”; Basılmamış ders notları • Bourdieu, Pierrre; “Televizyon Üzerine”, YKY, Eylül 2000 • Bourdieu, Pierrre; “Sur la télévision”, Liber, Paris, 1996 • Fisk, John; “Postmodernizm ve Televizyon”, Medya,Kültür, Siyaset içinde; s: 29-57, Alp Yayınevi, Şubat 2002-11-07 • Ramonet, Ignacio; “Medyanın Zorbalığı”, Om iletişim, İstanbul, Temmuz 2000 • Ergül, H.; “Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi”, iletişim yayınları, 2000 • Aslan, Kemal Ben de Yazarım,Anahtar yay, İstanbul Aslan, Kemal , Haberim Var Anahtar yay, İstanbul Aslan, Kemal Ben de Yazarım,Anahtar yay, İstanbul • Ayşe İnal, Haberi Okumak • Matelski Marillyn, Tv Haberciliğinde Etik,YKY,Ekim 2000 • Parsa Seyide, Tv Haberciliği ve Kuramları İzmir 1993 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Derse giriş, Dersin açılışı; dersin amacının ve ders planının anonsu, izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi |
2 | Haberin ne olduğu, doğası ve habercilik kavramı a. Haber nedir? Haberin farklı tanımları b. Haber ve haberleşmenin önemi ve işlevleri günümüz televizyon haberciği günümüzde televizyonun bir araç olarak habercilik bağlamında neleri dayatmakta olduğu...( hız, görüntü, haberin kurgusal yapısı) |
3 | küreselleşme ve dijitalleşme bağlamında günümüz haberciliğinin geldiği noktalar(ekonomi-politik yaklaşım çerçevesinde) geleneksel medya ve dijital medyanın habere yaklaşımı - dijital medyanın sunum zenginliği- Televizyon haberciliğinde temel kurallar Tv haber dili ve yapısal özellikleri- tv haber türleri |
4 | Televizyon haberciliğinde görüşme teknikleri Haberin kuruluşu-planı-yazım teknikleri Ara haber ana haber ve kapanış haberleri- Haber program kavramı ve örnekler Haber program öneri talebi |
5 | Önerilerin değerlendirilmesi- örnek öğrenci projelerin izlenmesi |
6 | Proje çekim aşaması |
7 | Proje kurgu aşaması |
8 | VİZE (Proje teslim) |
9 | Sınıf projesi izleme( Haberin hazırlanması- Yapım aşamaları zaman, mekan ve aktörler TV muhabirliği- Roportaj teknikleri- sokak ropörtajları -haber kaynakları açısından değerlendirme) Haber bülteni yapım aşamaları- bölümleri- haber sunuş formatları Bülten projesi öneri talebi |
10 | Proje önerilerinin değerlendirilmesi-çalışma ekiplerin oluşturulması |
11 | Proje yapım hazırlıklarının değerlendirilmesi |
12 | Bülten projesi çekim aşaması |
13 | Bülten projesi kurgu aşaması |
14 | Bülten projesi değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | |||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | |||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | X | ||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | |||||
15 | Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir | |||||
17 | Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır | |||||
20 | Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir | X | ||||
21 | Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir | |||||
22 | Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir | |||||
23 | Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler | X | ||||
24 | Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |