Mobil Programlama(COM204)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM204 | Mobil Programlama | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | N. Sultan TURHAN sturhan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin genelde temel mobil altyapıları ve teknolojileri konularında bilgi sahibi olmalarını, modern mobil uygulama tasarlama, geliştirme araçları kullanarak gerçekleme yöntemleri konularında bilgi ve beceri kazanmalarını, özelde ise Android tabanlı mobil sistemler için uygulama geliştirebilecek düzeyde programlama öğrenebilmelerini sağlamaktır |
İçerik |
1. Mobil Bilişim ve Teknolojilerine Giriş 2. Mobil Sistem Tasarımı 3. Android İşletim Sistemi Genel Yapısı 4. Android uygulamalarının temelleri ve yaşam döngüsü 5. Web servisler ve web servislere erişim - XML teknolojileri 6. Intent kavramı ve yaygın algılayıcılar 7. Android üzerinden sms, ağ ve ınternete erişim 8. Erişim izinleri, Servis ve Alarm kavramları 9. Arka plan işlemleri ve Thread Kavramı 10. Haritalar ve Lokasyon bazlı servisler 11. Swıft programlama diline giriş 12. Swıft: xcode playground örnekleri 13. Swıft: grafik arayüz elemanları 14. Swıft: swıft ile basit ağ iletişimi |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersin sonunda öğrenci, 1. Mobil uygulama platformlarını tanır. 2. Mobil uygulama geliştirebilmek için gerekli donanım ve yazılımları seçebilir 3. Mobil uygulama platformu için gerekli yazılımları kurar 4. Mobile Uygulama Ortamını etkin olarak kullanabilir 5. Geliştirme dili ile görsel arayüzler tasarlar 6. Geliştirme dili ile veri yazma , okuma ve işleme yapabilir 7. Geliştirme dili ile dokunma ve jestleri yönlendirir 8. Uygulamalarla diğer uygulamaları haberleştirir 9. Program izleme ve debug işlevlerini kavrar |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım, Soru - Cevap, Uygulama, Laboratuvar Çalışması, Ara Sınav, Kısa Sınav, Final Sınavı |
Kaynaklar | Programming Android: Java Programming for the New Generation of Mobile Devices, O'Reilly Media; Second Edition edition |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Mobil Bilişim ve Teknolojilerine Giriş |
2 | Mobil Sistem Tasarımı |
3 | Android İşletim Sistemi Genel Yapısı |
4 | Android Uygulamalarının Temelleri ve Yaşam Döngüsü |
5 | Web Servisler ve Web Servislere Erişim - XML Teknolojileri |
6 | Intent Kavramı ve Yaygın Algılayıcılar |
7 | Android Üzerinden Sms, Ağ ve Internete Erişim |
8 | Erişim İzinleri, Servis ve Alarm Kavramları |
9 | Arka Plan İşlemleri ve Thread Kavramı |
10 | Haritalar ve Lokasyon Bazlı Servisler |
11 | Swıft Programlama Diline Giriş |
12 | Swıft: Xcode Playground Örnekleri |
13 | Swıft: Grafik Arayüz Elemanları |
14 | Swıft: Swıft İle Basit Ağ İletişimi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | |||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | |||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | |||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | |||||
15 | Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir | |||||
17 | Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır | |||||
20 | Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir | |||||
21 | Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir | |||||
22 | Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir | X | ||||
23 | Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler | |||||
24 | Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |