Satış Yönetimi(Mİ606)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mİ606 | Satış Yönetimi | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Yaman ÖZTEK moztek@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders satış yönetimine ilişkin temel konuları öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik |
1. Hafta: Tutundurma Politikası 2. Hafta: Satış gücünün yeri ve önemi 3. Hafta: Kişisel satışta temel kavramlar 4. Hafta: Satışçı türleri 5. Hafta: Satışçıların seçimi 6. Hafta: Satışçıların eğitimi 7. Hafta: Müşteri ziyareti ve satış sunumu 8. Hafta: Ara sınav 9. Hafta: Satış gücünün örgütlenmesi 10. Hafta: Satış bölgelerinin belirlenmesi 11. Hafta: Satış kotalarının belirlenmesi 12. Hafta: Satış giderleri ve bütçesi 13. Hafta: Satış etkinliklerinin denetimi 14. Hafta: Satış yönetiminin ahlaki boyutu |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Satış gücü seçimini ve eğitimini yapabilmelidir. 2. Satış bölgelerini planlayabilmeli ve yönetebilmelidir. 3. Satış gücü organizasyonu yapabilmelidir. 4. Satış gücünün performansını değerlendirebilmelidir. 5. Satışçıların ücretlendirilmesi yapabilmelidir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
? Sales Management, Thomas N. Ingram, Raymod W. Laforge ? Örnek Olaylarla Satış Yönetimi, Mehmet Karafakılıoğlu |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Tutundurma Politikası |
2 | Satış gücünün yeri ve önemi |
3 | Kişisel satışta temel kavramlar |
4 | Satışçı türleri |
5 | Satışçıların seçimi |
6 | Satışçıların eğitimi |
7 | Müşteri ziyareti ve satış sunumu |
8 | Ara sınav |
9 | Satış gücünün örgütlenmesi |
10 | Satış bölgelerinin belirlenmesi |
11 | Satış kotalarının belirlenmesi |
12 | Satış giderleri ve bütçesi |
13 | Satış etkinliklerinin denetimi |
14 | Satış yönetiminin ahlaki boyutu |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmelerde üst düzey yönetim kademelerine ilişkin gereken bilgi ve becerileri kullanabilmelidir. | X | ||||
2 | İşletmeyi etkileyen iç ve dış koşulları dikkate alarak, riskleri minimize edecek davranış biçimlerini belirleyebilmelidir. | X | ||||
3 | Temel işletme fonksiyonları dışında, işletme yönetiminde gerekli olabilecek, iş hukuku, sosyoloji, psikoloji, örgüt sosyolojisi, lojistik ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel bilgiye sahip olmalıdır. | X | ||||
4 | Profesyonel iş yaşamının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hakim olabilmelidir. | X | ||||
5 | Artan rekabet ve küreselleşme ortamında, yenilikçi stratejiler uygulayarak, işletmenin rekabet gücünü üst düzeyde tutabilmelidir. | X | ||||
6 | İşletmeyi etkileyen iç ve dış koşullardaki değişimleri ve bu değişimlerin yaratabileceği sorunları zamanında tesbit ederek, çözüm önerileri geliştirebilmeli ve uygulayabilmelidir. | X | ||||
7 | İşletme oyunu, simülasyon gibi tekniklerden yararlanarak yönetsel sorunlara çözümler üretebilmelidir. | |||||
8 | En az iki yabancı dilde işletme sorunlarını tartışabilecek ve fikirlerini sunum haline getirebilecek düzeyde olmalıdır. | X | ||||
9 | Vak’a analizi, örnek olay çözümü gibi pratiklere yatkınlık sahibi olup, görev aldığı projelerde katkı sağlayabilmelidir. | X | ||||
10 | Ekip içinde sorumluluk alabilmeli ve takım çalışmasına katkı sağlayabilmelidir. | X | ||||
11 | Sürekli gelişen bilim ve teknoloji ortamına ayak uydurabilmek için mesleki ve teknolojik becerilerini güncelleme alışkanlığı kazanmış olmalıdır. | X | ||||
12 | İş hayatında etik davranmayı, iş arkadaşlarının ve işletme paydaşlarının menfaatlerini gözetmeyi prensip edinmiş olmalıdır. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |