Sosyoloji Lisans Programı

Sosyal Antropoloji(SOC231)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
SOC231 Sosyal Antropoloji 3 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Olivier GAJAC ogajac@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amaci, en spesifik sekilde soylersek, sosyal antropoloji tarihini ozumsemektir. Bu hedefe yonelik olarak, ogrenci, kuramsal dersin paralelinde, bu disiplinin (evrimselcilik, yayilmacilik, yapisalcilik, islevselcilik, dinamik antropoloji gibi) basliklari uzerinden, teorik tartismalarini yurutebilmek durumundadir. Ardindan, ogrenci, bu teorik çerçeveyi, (aile, ekonomi, politika, din gibi) antropolojinin inceleme nesnesi olan çesitli alanlara uygulayabilecektir.
İçerik Bu ders, antropolojiye genel bir giris niteligindedir. Bu kapsamda, ise ilk olarak antropolojinin nesnesini/konusunu ve yontemini tanimlamakla baslayacagiz. Ardindan klasik antropolojinin baslica dusunce akimlarini sunup; bir sonraki asamada da antropologlarin uzerinde çalistigi onemli buyuk alanlari ele alacagiz. Son olarak ise, cagdas sosyal antropolojinin uretimine odaklanacagiz.
Dersin Öğrenme Çıktıları -Kulturun bir tanimini olusturup sunmayi bilmek.
-Farkli dusunce akimlarinin tarihi içinde, sosyal antropoloji alanindaki dusuncelerin evrimini anlamak.
-Antropoloji tarafindan ele alinan alanlardaki pratik durumlara (vakalara), edinilmis olan teorik araçlari uygulamak.
Öğretim Yöntemleri Sinifta anlatilanlar, okumalar, tartismalar.
Kaynaklar Online erisime açik olan dokumanlar.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Giris: disipline ozgu nesne ve yontemin sunumu
2 Bazi tanimlama unsurlari: kultur, budun/kavim, kulturlesme (akulturasyon)
3 Katilimci gozlem, saha
4 Temel dusunce akimlari: evrimselcilik ve yayilmacilik (difuzyonizm)
5 Islevselcilik ve kulturelcilik
6 Yapisalcilik ve dinamik antropoloji
7 Baslica alanlar: Akrabaligin antropolojisi
8 Ekonominin antropolojisi
9 Politik antropoloji
10 Politik antropoloji (devam)
11 Toren ve ayinler
12 Cagdas antropolojiye bakis
13 Capraz dusunceler
14 Sinava hazirlik
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. X
2 Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. X
3 Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. X
4 Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. X
5 Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. X
6 Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. X
7 Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. X
8 Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir.
9 Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili alanlardaki kuramsal ve ampirik bilgi üretimini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.
10 Mezun olan öğrenci Türkçe, Fransızca ve İngilizce’de yapılan bilimsel üretimi takip edebilir. X
11 Mezun olan öğrenci sosyolojiyi geniş bir sosyal bilim çerçevesiyle bütünleştiren disiplinlerarası ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir. X
12 Mezun olan öğrenci Türkiye’nin tarihini ve modernleşmesini sosyolojik sonuçları itibarıyla ve dünya tarihi çerçevesinde yorumlayabilir. X
13 Mezun olan öğrenci toplumsal eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların neden olduğu sorunlara olası çözümler üretmek için siyasal ve toplumsal süreçlere müdahil olabilir. X
14 Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirebilir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 3 42
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 18 18
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4
Scroll to Top