Teknoloji ve Yenilik İktisadı(ECON469)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON469 | Teknoloji ve Yenilik İktisadı | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Saadet İYİDOĞAN siyidogan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, teknoloji ve yenilik iktisadının temel teori ve kavramlarının incelenmesini amaçlamaktadır. Yenilik iktisadı konularının mikroekonomik ve makroekonomik çerçevede incelenmesinin ardından yenilik politikaları ele alınmaktadır. |
İçerik |
1 Giriş. 2 Yenilik faaliyetleri ve risk ve belirsizlik 3 Firma büyüklüğü ve yenilik 4 Yeniliğin finansmanı 5 Piyasa yapısı ve yenilik 6 Yeni büyüme teorileri ve yenilik 7 Uluslararası dış ticaret ve yenilik 8 Istihdam ve yenilik 9 Yenilik alanında devlet müdahalesi 10 Ulusal, bölgesel, sektörel inovasyon sistemleri 11 Yenilikçi firmalara destek politikaları 12 Patent sistemi ve inovasyon 13 Türkiye’nin ulusal inovasyon sistemi 14 Genel değerlendirme ve sonuç |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Guellec, D., (1999), Economie de l’innovation. La Découverte Freeman, C. ve Soete, S., (2003), Yenilik İktisadı, (çeviren E. Türkcan,)TÜBİTAK Yayınları/Akademik Dizi 2. Pavitt, K., (1984), « Patterns of technical chnage : towards a taxonomy and a theory », Research Policy, vol. 11, no.1, pp. 33-51. Boyer, R., (1997), Les systemes d’innovation à l’ere de la globalisation », Paris, Economica. Nelson, R., (1996) The Sources of Economic Growth, Cambridge, MA, Harvard University Press. R. Nelson, S.G. Winter, (1982), An Evolutionary Theory of Economic Change, Harvard University Press Cambridge Mass. Teubal, Morris (1996), “R&D and tehnology policy in NICs as learning processes”, World Development, Vol. 24, No.3, s.449-460. Lundvall, Bengt-Ake (1992), National Systemes of Innovation: Towards a Theory of Innovation and Interactive Learning, Pinter, London. Malerba, Franco (2002), “Sectoral Systems of İnnovation and Production, Research Policy, No..31, p.247-264. Metcalfe, J.Stanley (1994), “Evolutionary Economics and Technology Policy”, Economic Journal, No. 194, s. 931-944. Nelson, Richard R. (1993), National innovation systems: A comparative analysis, Oxford University Press, New York. Nelson, Richard R. (1994), The coevolution of technology, industry structure, and supporting institutions”, Industrial and Corporate Change, Vol. 3, No.1, s.47-63. Perez, Carlotta (2001), “Technological change and opportunities for development as a moving target”, CEPAL Review, No.75, December, s.109-130. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | |||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | |||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |