Büyüme Teorileri(ECON303)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ECON303 | Büyüme Teorileri | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Sahir KARAKAYA skarakaya@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | This course aims to lecture principal growth models, and is an introduction to the methods for studying simple deterministic dynamical systems. |
| İçerik | Introduction to keynesian and neoclassical growth theories. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
1- To learn necessary tools to study simple dynamical systems. 2- To make an analytical lecture. 3- To study principal growth models in a critical way in theoretical level. 4- To inquire practical validity of these models by testing them by the stylised facts of Kaldor. |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar |
Barro et Sala-i Martin, Economic Growth. Lecaillon, Macro-dynamique : la croissance. Chiang, Fundamental methods of mathematical economics. Sydsaeter, Hammond, Essential mathematics for economic analysis. Sydsaeter, Hammond, Mathematics for economic analysis. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Exponential and logarithmic functions. Optimal timing problems. |
| 2 | Discrete and continuous growth rate. Fundamental knowledge on simple difference equations and differential equations. Interst rate and optimal timing problems. |
| 3 | Harrod model for good market in discrete and continuous time. Existence, unicity and stability of equilibrium. |
| 4 | Harrod model for factors of production, and existence, unicity and stability of equilibrium. |
| 5 | Neoclassical production function. Concavity, homogeneity Inada conditions. |
| 6 | Neoclassical model. Simultaneous determination of quantities and prices. Existence of equilibrium growth rate. Existence, unicity and stability of equilibrium. |
| 7 | Comparative dynamics. Golden rule path. |
| 8 | Midterm exam. |
| 9 | Exogenous technical progress and its classifications. |
| 10 | Neoclassical model with technical progress. Existence of equilibrium growth rate. Existence, unicity and stability of equilibrium. |
| 11 | Comparative dynamics with technical progress. Stylised facts of Kaldor. |
| 12 | Absolute and relative convergence. Neoclassical model reconsidered. |
| 13 | The work of Mankiw, Romer, Weil. The critic of Paul Romer and others and the necessity of endogenous technical progress. |
| 14 | First generation endogenous technical progress models: learning by doing models. |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
| Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 21 | 0 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 21 | 0 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
| 2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
| 5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
| 7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
| 8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
| 9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
| 13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
| 16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
| 17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 0 | 42 | 0 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 0 | 42 | 0 |
| Ödevler | 0 | 30 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 24 | 24 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 42 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 24 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 0.96 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 1 | ||


