Siyaset Bilimi Lisans Programı

Vatandaşlık ve Katılım Projeleri(SP494)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
SP494 Vatandaşlık ve Katılım Projeleri 8 3 3 3 3 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Yeşeren ELİÇİN ARIKAN yeseren.elicin@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin ana amacı öğrencileri siyasi ve idari hayata katılım konusunda bilgilendirmektir. Yurttaşların etkin katılımı olmaksızın demokrasiden söz edilemeyeceği düşüncesinden yola çıkılarak öğrencileri birer yurttaş olarak sahip oldukları hak ve sorumlulular üzerinde düşündürmeyi hedeflemektedir.
İçerik İdari ve siyasi hayata katılımla ilgili temel kavramsal yaklaşımları inceledikten sonra öğrencilerden somut bir katılım projesi geliştirmeleri istenecektir. Öğrenciler seçtikleri bir alanda siyasi ya da idari otoritenin karar alma ve /veya uygulama süreçlerine birer vatandaş olarak nasıl katılabileceklerini araştıracak ve bu amaçla strateji geliştireceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu ders sonrasında öğrenciler siyasi i alanda kamu otoritelerinin karar alma ve uygulama süreçlerine katılabilmek için sahip oldukları hukuki, idari ve sivil hakları araştırma ve öğrenme becerisi geliştireceklerdir.
Bu ders sonrasında öğrenciler idari alanda kamu otoritelerinin karar alma ve uygulama süreçlerine katılabilmek için sahip oldukları hukuki, idari ve sivil hakları araştırma ve öğrenme becerisi geliştireceklerdir.
Öğretim Yöntemleri Dersin öğretim üyesi tarafından verilen seminerler,
yurttaş katılımı üzerine okumalar ve tartışmalar, alan çalışması.
Kaynaklar Eroğul, Cem (1991) Devlet yönetimine Katılma Hakkı, Ankara : İmge kitabevi, (3. Bölüm : Katılma alanları, 131-163)
Delpérée, Francis (1986)(sous la direction de) La participation directe du citoyen à la vie politique et administrative Bruxelles: Bruylant.

Adams, Brian (2004) Public Meetings and the Democratic Process Public Administration Review • January/February 2004, Vol. 64, No. 1.
Ataöv, A. (2007) Democracy to become reality: Participatory planning through action research, Habitat International, 4/2.
Blakeley, Georgina & Evans, Brendan Who Participates, How and Why in Urban Regeneration Projects? The Case of the New ‘City’ of East Manchester Social Policy & Administration Vol. 43, No 1, 15-32.
Callahan, Kathe (2007): Citizen Participation: Models and Methods,International Journal of Public Administration, 30:11, 1179-1196
Cornwall, Andrea and Gaventa, John (2001) Bridging the gap: citizenship, participation and accountability, PLA Notes 40, 32-35.
d’Albergo, Ernesto & Moini, Guilio - Political consequences of participative practices in an urban context : two case studies in Rome, Metropoles, n2, http://metropoles.revues.org/
Docherty, Iain et. al. (2001) Civic Culture, Community and Citizen Participation in Contrasting Neighbourhoods Urban Studies, Vol. 38, No. 12, 2225–2250.
Flint, John (2002) Return of the Governors: Citizenship and the New Governance of Neighbourhood Disorder in the UK, Citizenship Studies, Vol. 6, No. 3, 245-264.
Irvin, Renée A., Stansbury, John (2004) Citizen Participation in Decision Making:Is It Worth the Effort? Public Administration Review, January/February 2004, Vol. 64, No. 1, 55-65.
Lowndes, V. et al. (2006) Local Political Participation: The mpact of Rules-in-Use, Public Administration, Vol. 84, No. 3, 539–561.
Niculescu, Cristina (2003) The Changing Status of Protest Participation, Romanian Journal of Political Science, 122-147.
Purcell, Mark (2006) Urban Democracy and the Local Trap, Urban Studies, Vol. 43, No. 11, 1921–1941.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Dersin tanıtımı, giriş
2 Vatandaşlık, haklar ve sorumluluklar
3 Katılım, yaklaşım ve yöntemler, örnekler
4 Katılım ve yurttaşlık, bir veya bir kaç katılım projesi konusu üzerinde tartışma
5 Değerlendirme, yeni hedef ve stratejilerin belirlenmesi
6 Makale sunumu ve tartışma
7 Proje(lerin) ilk genel değerlendirmesi
8 Makale sunumu ve tartışma
9 Makale sunumu ve tartışma
10 Makale sunumu ve tartışma
11 Makale sunumu ve tartışma
12 Değerlendirme, yeni hedef ve stratejilerin belirlenmesi
13 Proje sunumu
14 Proje sunumu
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 2 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 2 40
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 10 20
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 12 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Siyaset Bilimi alanındaki başlıca kuramları, kavramları, yaklaşımları ve yöntemleri anlayabilir. X
2 Türkiye'deki sisyasal sistemin ve dünyadaki diğer siyasal sistemlerin yapısını ve işleyişini tanımlayabilir. X
3 Siyaset Bilimi alanında çalışma yaparken birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgileri saptayabilir, bunlarla analiz ve sentez yapabilir. X
4 Siyasal süreçler, kurumlar, mekanizmalar ve ilişkiler hakkında hipotezler oluşturarak bunları ampirik düzlemde sınayabilir. X
5 Temel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırmayı bilimsel ve etik ilkeler doğrultusunda tasarlayabilir, yürütebilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayarak taraflara ulaştırabilir. X
6 Demokrasi, insan hakları ve toplumsal barışa ilişkin meselelere farkındalık ve duyarlılıkla yaklaşabilir. X
7 Toplumsal çatışmaların nedenlerini değerlendirerek çözümlerini araştırabilir. X
8 Küresel siyasal toplumda değişimin doğasını ve küreselleşme gibi karmaşık süreçlerin oluşumunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. X
9 Siyaset Bilimi ve ilişkili diğer disiplinlerin temel alanlarında ekip çalışmaları yapabilir. X
10 Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca’yı ve zorunlu yabancı dili olan İngilizce’yi kültürlerarası iletişimin gereklerini karşılayacak şekilde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslekdaşlarıyla iletişim kurabilir. X
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanabilir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 12 4 48
Sunum 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Raporlar 2 5 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 4,80
Dersin AKTS Kredisi 5
Scroll to Top