Mikroiktisat II(ECON202)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON202 | Mikroiktisat II | 4 | 5 | 0 | 0 | 5 | 8 |
Ön Koşul | ECON201 |
Derse Kabul Koşulları | ECON201 |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Mustafa ULUS mulus@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı tüketici ve üretici davranışlarını inceleyen teorilerin kavranmasıdır |
İçerik | Ders birinci dönemde işlenen konuların devamı niteliğinde olup, tüketici ve üretici davranışlarıyla ilgili orta düzey teorik çalışmaları inceler. Tüketici davranışıyla ilgili olarak faiz oranı ve risk ile tüketim arasındaki ilişkiyi inceler. Daha sonra, tekel ve duopol durumunda üretici davranışını ve üretim düzeyini açıklar. Son olarak üretici ve tüketici davranışlarını sentezleyen Walras tipi genel denge modelini inceler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersten başarılı olan öğrenci şu kazanımları edinmiş olacaktır: faiz oranı hesaplamaları yapmak zaman içinde faiz-tüketim ilişkisini kavramak risk-tüketim ilşkisini kavramak ve sigorta talebini hesaplamak başlıca eksik rekabet piyasa tiplerini tanıyabilmek eksik rekabet durumunda üreticinin optimal davranışını belirlemek |
Öğretim Yöntemleri | 3 saatlik teorik seanslarda öğreten odaklı olarak konular işlenir. 2 saatlik uygumala seanslarında öğrenen odaklı olarak önceden dağıtılmış olan sorular cevaplanır ve alıştırmalar çözülür. |
Kaynaklar |
Varian H. Introduction to Microeconomics Picard P., Les éléments de Microéconomie |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Tüketici davranışı üzerine önceki dönemin özeti |
2 | Tüketicinin zamanlar arası tercihi |
3 | faiz-tüketim ilişkisi, faizin gelir ve fiyat etkisi |
4 | risk ve tüketici tercihleri |
5 | sigorta talebi |
6 | optimal poliçe miktarı ve moral hazard |
7 | eksik rekabet piyasa tipleri |
8 | Özel tekel durumunda optimal üretim |
9 | Özel tekelin toplam refah kaybı, kamu tekeli, ayrımcı tekel |
10 | Duopol tipleri |
11 | Cournot tipi duopol durumunda üretim ve fiyat |
12 | Stackelberg tipi duopol durumunda üretim ve fiyat |
13 | Bertrand tipi duopol durumunda üretim ve fiyat |
14 | final öncesi revizyon |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | uygulama dersi yapılmaz |
2 | Tüketi-faiz ilişkisi üzerine sorular |
3 | 2 periyodlu modelde tüketim ve faiz hesaplamaları |
4 | birinci vize |
5 | risk ve tüketici tercihleri üzerine sorular |
6 | optimal sigorta poliçe miktarı hesaplamaları |
7 | risk dağıtma yöntemleri üzerine örnekler |
8 | ikinci vize |
9 | özel tekel durumunda optimal üretim ve fiyat hesaplamaları |
10 | ayırımcı tekel durumunda üretim ve fiyat hesplama, kamu tekeli-özel tekel kıyaslaması |
11 | üçüncü vize |
12 | Cournot ve Stackelberg durumunda üretim ve fiyat |
13 | Bertrand'da üretim ve fiyat |
14 | final öncesi revizyon |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 3 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | |||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | |||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 3 | 7 | 21 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |