Görsel Kültür(CTV302)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CTV302 | Görsel Kültür | 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Murad Ö. ÖZDEMİR mozdemir@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere bakma ve görmenin biyopsikolojik bir olgu olmanın ötesinde kültürel bir olgu olduğunu göstermek; televizyon, video, sinema, bilgisayar gibi araçlarla günümüz yaşamında önemi giderek artan görsel kültür ürünlerinin antropolojik/etnolojik ve eleştirel bir bakış açısıyla kavranıp tartışılmasını sağlamaktır. |
İçerik |
1. Hafta: Giriş: İnsanın Dünyası-Kültürel Çevre 2. Hafta: Görsel Kültürün Temelleri 3. Hafta: Sanat ve Görsel Kültür 4. Hafta: Fotoğraf ve Görsel Kültür 5. Hafta: Antropoloji ve Görsellik 6. Hafta: Popüler Kültür ve Görsel Temsiller 7. Hafta: Ara Sınav 8. Hafta: Kültürü Çerçevelemek: Belgesel Filmler 9. Hafta: Kültürlerarası İletişim ve Belgesel Film 10. Hafta: Kültürlerarası İletişim ve Belgesel Film 11. Hafta: Gündelik Yaşam, Kültürel İlişkiler ve Video 12. Hafta: Gündelik Yaşam, Kültürel İlişkiler ve Video 13. Hafta: İnternette Görsel Kültür 14. Hafta: İnternette Görsel Kültür |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; ? Kültürü tanımlar. ? Bakma ve görmenin kültürel boyutunu söyler. ? Görsel kültürün, sanat, bilim alanlarında ve gündelik yaşamdaki kullanımlarını açıklar. ? Görsel kültür ürünlerinin toplumsal-kültürel ve kültürlerarası ilişkilerdeki rolünü kavrar. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Sezer Tansuğ, Sanatın Görsel Dili, İstanbul: Urart Sanat Galerisi Yayınları, 1982 Malcolm Bernard, Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ankara: Ütopya Yayınları, 2002 Toplum Bilim, Görsel Kültür Özel Sayısı, 22 Eylül 2007 Kevin Robins, İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası (Çev: Nurçay Türkoğlu), İstanbul: Ayrıntı, 1999 Nicholas Mirzoeff, An Introduction to Visual Culture, London, NY, Routledge, 1999 Marc Augé, La Rancune et le Prophète, Paris: EHESS, 1990 John Berger, Görme Biçimleri, İstanbul: Metis, 2009 E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi, 2008 Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, İstanbul: Remzi, 1999 E. Cassirer, İnsan Üstüne Bir Deneme, İstanbul: Say, 2005 Margaret Mead, Le Fossé des Générations, Paris: Seuil, 1971 Marc Henri Piault, Anthropologie et Cinéma, Paris: Nathan, 2000 Chris Jenks, “The Centrality of The Eye in Western Civilization”, Visual Culture, Routledge, 1995 Michel De Certeau, L’Invention du Quotidien, Paris: Gallimard, 1990 Henri Lefebvre, Modern Dünyada Gündelik Hayat (Çev: Işın Gürgüz), İstanbul: Metis, 1998 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |