İletişim Lisans Programı

Tv Haberciliği ve Uygulamaları(CTV392)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CTV392 Tv Haberciliği ve Uygulamaları 6 3 0 0 3 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Grup Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Nesrin TAN AKBULUT nakbulut@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı, Tv haberciliğini tüm yönleriyle öğretmektir. Günümüz
Tv haberciliğinde yaşanan değişim ve dönüşümleri, nedenleriyle
birlikte değerlendirerek televizyon haber dünyasının anlaşılmasını
sağlamak, bir meslek olarak da bu alanda uygulama ve gelişmeleri
öğretmek, tv haberciliği konusunda donanımlı bireyler yetiştirmek
amaçlanmaktadır
İçerik 1.Hafta: Derse giriş, dersin amacının ve ders planının anonsu,
izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi
2.Hafta: Haberin ne olduğu, doğası ve habercilik kavramı
a. Haber nedir? Haberin farklı tanımları
b. Haber ve haberleşmenin önemi ve işlevleri
3.Hafta: Günümüz haberciliğine bir bakış, küreselleşme ve
teknolojik gelişmeler bağlamında günümüz haberciliğinin geldiği
noktalar (ekonomi-politik yaklaşım çerçevesinde)
4.Hafta: Medya mülkiyeti ve kontrolü bağlamında habercilik ve
haberin değişen doğası5.Hafta: Günümüz televizyon haberciliği, günümüzde televizyonun
bir araç olarak habercilik bağlamında neleri dayatmakta olduğu
(hız, görüntü, haberin kurgusal yapısı)
6.Hafta: Günümüz televizyon haberciliğinin habere yaklaşımı
(çeşitli örnekler bağlamında televizyon haberciliği ve televizyonun
habere ve haberciliğe yaklaşımı)
7.Hafta: Televizyon haberinin yapısı, haberin kuruluşu-planı, Ara
haber, ana haber ve kapanış haberleri, Televizyon haberciliğinde
temel kurallar, Sınıf projesi öneri talebi
8.Hafta: Ara Sınav
9.Hafta: Haberin hazırlanması-Yapım aşamaları, zaman, mekan ve
aktörler , TV muhabirliği-Röportaj teknikleri- sokak ropörtajlarıhaber
kaynakları, Haber örnekleri izleme-değerlendirme
10.Hafta: Proje önerilerinin değerlendirilmesi, Televizyon haber
metni yazımı, Kam-spiker nedir? Seslendirme metni nedir?
11.Hafta: Proje yapım hazırlıklarının değerlendirilmesi
12.Hafta: Sınıf projesi çekim aşaması
13.Hafta: Sınıf projesi kurgu aşaması
14. Hafta: Sınıf projesi değerlendirme
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;
- Haberin ne olduğunu, doğasını ve habercilik kavramını öğrenir.
- Günümüz haberciliğini küreselleşme ve teknolojik gelişmeler
bağlamında sorgular.
- Günümüzde televizyonun bir araç olarak habercilik bağlamında
neleri dayatmakta olduğunu öğrenir.
- Günümüz televizyon haberciliğinin habere yaklaşımını
değerlendirir.
- Kamu hizmeti yayıncılığı bağlamında -öneriden çekim aşamasına
ve kurguya- gerçekleştireceği tv haberi ile bir meslek olarak da
televizyon haber dünyasını tanır.
a. Bir haberi, tv haberi olarak adlandırılabilecek somut bir
projeye nasıl dönüştüreceğini öğrenir.
b. Gerçekleştireceği tv haberi ile bu alanda uygulama ve
gelişmeleri öğrenmiş olur.
Öğretim Yöntemleri Anlatı eleştiri analiz uygulama
Kaynaklar Baudriallard, Jean; “İçin için kaynayan/patlayan anlam”;
Simulakr(lar) ve simülasyon içinde, s:101-109, Dokuz Eylül
Yayınları, İzmir, 1998
Cankaya, Özden; “Radyo-Televizyon Haberciliği”; Basılmamış ders
notları
Bourdieu, Pierrre; Televizyon Üzerine, YKY, Eylül 200
Fisk, John; “Postmodernizm ve Televizyon”, Medya,Kültür, Siyaset
içinde; s: 29-57, Alp Yayınevi, Şubat 2002-11-07
Ramonet, Ignacio; Medyanın Zorbalığı, Om iletişim, İstanbul,
Temmuz 2000
Ergül, H.; “Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi”, iletişim
yayınları, 2000
Aslan, Kemal, Ben de Yazarım, Anahtar yay, 2004,İstanbul
Aslan, Kemal , Haberim Var , Anahtar yay,2003, İstanbul
Aslan, Kemal, HaberinYol Haritası, Anahtar yay, 2002, İstanbul
Ayşe İnal, Haberi Okumak
Matelski Marillyn, Tv Haberciliğinde Etik, YKY, Ekim 2000
Parsa Seyide, Tv Haberciliği ve Kuramları, İzmir 1993
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Derse giriş, dersin amacının ve ders planının anonsu, izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi
2 2.Hafta: Haberin ne olduğu, doğası ve habercilik kavramı a. Haber nedir? Haberin farklı tanımları b. Haber ve haberleşmenin önemi ve işlevleri
3 3.Hafta: Günümüz haberciliğine bir bakış, küreselleşme ve teknolojik gelişmeler bağlamında günümüz haberciliğinin geldiği noktalar (ekonomi-politik yaklaşım çerçevesinde)
4 4.Hafta: Medya mülkiyeti ve kontrolü bağlamında habercilik ve haberin değişen doğası
5 5.Hafta: Günümüz televizyon haberciliği, günümüzde televizyonun bir araç olarak habercilik bağlamında neleri dayatmakta olduğu (hız, görüntü, haberin kurgusal yapısı)
6 6.Hafta: Günümüz televizyon haberciliğinin habere yaklaşımı (çeşitli örnekler bağlamında televizyon haberciliği ve televizyonun habere ve haberciliğe yaklaşımı)
7 7.Hafta: Televizyon haberinin yapısı, haberin kuruluşu-planı, Ara haber, ana haber ve kapanış haberleri, Televizyon haberciliğinde temel kurallar, Sınıf projesi öneri talebi
8 8.Hafta: Ara Sınav
9 9.Hafta: Haberin hazırlanması-Yapım aşamaları, zaman, mekan ve aktörler , TV muhabirliği-Röportaj teknikleri- sokak ropörtajlarıhaber kaynakları, Haber örnekleri izleme-değerlendirme
10 10.Hafta: Proje önerilerinin değerlendirilmesi, Televizyon haber metni yazımı, Kam-spiker nedir? Seslendirme metni nedir?
11 11.Hafta: Proje yapım hazırlıklarının değerlendirilmesi
12 12.Hafta: Sınıf projesi çekim aşaması
13 13.Hafta: Sınıf projesi kurgu aşaması
14 14. Hafta: Sınıf projesi değerlendirme
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 50
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 50
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 2 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 3 14 42
Ödevler 1 15 15
Kısa Sınavlar 1 15 15
Toplam İş Yükü 72
Toplam İş Yükü / 25 2,88
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top