Tv Haberciliği ve Uygulamaları(CTV392)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CTV392 | Tv Haberciliği ve Uygulamaları | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nesrin TAN AKBULUT nakbulut@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, Tv haberciliğini tüm yönleriyle öğretmektir. Günümüz Tv haberciliğinde yaşanan değişim ve dönüşümleri, nedenleriyle birlikte değerlendirerek televizyon haber dünyasının anlaşılmasını sağlamak, bir meslek olarak da bu alanda uygulama ve gelişmeleri öğretmek, tv haberciliği konusunda donanımlı bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır |
İçerik |
1.Hafta: Derse giriş, dersin amacının ve ders planının anonsu, izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi 2.Hafta: Haberin ne olduğu, doğası ve habercilik kavramı a. Haber nedir? Haberin farklı tanımları b. Haber ve haberleşmenin önemi ve işlevleri 3.Hafta: Günümüz haberciliğine bir bakış, küreselleşme ve teknolojik gelişmeler bağlamında günümüz haberciliğinin geldiği noktalar (ekonomi-politik yaklaşım çerçevesinde) 4.Hafta: Medya mülkiyeti ve kontrolü bağlamında habercilik ve haberin değişen doğası5.Hafta: Günümüz televizyon haberciliği, günümüzde televizyonun bir araç olarak habercilik bağlamında neleri dayatmakta olduğu (hız, görüntü, haberin kurgusal yapısı) 6.Hafta: Günümüz televizyon haberciliğinin habere yaklaşımı (çeşitli örnekler bağlamında televizyon haberciliği ve televizyonun habere ve haberciliğe yaklaşımı) 7.Hafta: Televizyon haberinin yapısı, haberin kuruluşu-planı, Ara haber, ana haber ve kapanış haberleri, Televizyon haberciliğinde temel kurallar, Sınıf projesi öneri talebi 8.Hafta: Ara Sınav 9.Hafta: Haberin hazırlanması-Yapım aşamaları, zaman, mekan ve aktörler , TV muhabirliği-Röportaj teknikleri- sokak ropörtajlarıhaber kaynakları, Haber örnekleri izleme-değerlendirme 10.Hafta: Proje önerilerinin değerlendirilmesi, Televizyon haber metni yazımı, Kam-spiker nedir? Seslendirme metni nedir? 11.Hafta: Proje yapım hazırlıklarının değerlendirilmesi 12.Hafta: Sınıf projesi çekim aşaması 13.Hafta: Sınıf projesi kurgu aşaması 14. Hafta: Sınıf projesi değerlendirme |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - Haberin ne olduğunu, doğasını ve habercilik kavramını öğrenir. - Günümüz haberciliğini küreselleşme ve teknolojik gelişmeler bağlamında sorgular. - Günümüzde televizyonun bir araç olarak habercilik bağlamında neleri dayatmakta olduğunu öğrenir. - Günümüz televizyon haberciliğinin habere yaklaşımını değerlendirir. - Kamu hizmeti yayıncılığı bağlamında -öneriden çekim aşamasına ve kurguya- gerçekleştireceği tv haberi ile bir meslek olarak da televizyon haber dünyasını tanır. a. Bir haberi, tv haberi olarak adlandırılabilecek somut bir projeye nasıl dönüştüreceğini öğrenir. b. Gerçekleştireceği tv haberi ile bu alanda uygulama ve gelişmeleri öğrenmiş olur. |
Öğretim Yöntemleri | Anlatı eleştiri analiz uygulama |
Kaynaklar |
Baudriallard, Jean; “İçin için kaynayan/patlayan anlam”; Simulakr(lar) ve simülasyon içinde, s:101-109, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 1998 Cankaya, Özden; “Radyo-Televizyon Haberciliği”; Basılmamış ders notları Bourdieu, Pierrre; Televizyon Üzerine, YKY, Eylül 200 Fisk, John; “Postmodernizm ve Televizyon”, Medya,Kültür, Siyaset içinde; s: 29-57, Alp Yayınevi, Şubat 2002-11-07 Ramonet, Ignacio; Medyanın Zorbalığı, Om iletişim, İstanbul, Temmuz 2000 Ergül, H.; “Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi”, iletişim yayınları, 2000 Aslan, Kemal, Ben de Yazarım, Anahtar yay, 2004,İstanbul Aslan, Kemal , Haberim Var , Anahtar yay,2003, İstanbul Aslan, Kemal, HaberinYol Haritası, Anahtar yay, 2002, İstanbul Ayşe İnal, Haberi Okumak Matelski Marillyn, Tv Haberciliğinde Etik, YKY, Ekim 2000 Parsa Seyide, Tv Haberciliği ve Kuramları, İzmir 1993 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Derse giriş, dersin amacının ve ders planının anonsu, izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi |
2 | 2.Hafta: Haberin ne olduğu, doğası ve habercilik kavramı a. Haber nedir? Haberin farklı tanımları b. Haber ve haberleşmenin önemi ve işlevleri |
3 | 3.Hafta: Günümüz haberciliğine bir bakış, küreselleşme ve teknolojik gelişmeler bağlamında günümüz haberciliğinin geldiği noktalar (ekonomi-politik yaklaşım çerçevesinde) |
4 | 4.Hafta: Medya mülkiyeti ve kontrolü bağlamında habercilik ve haberin değişen doğası |
5 | 5.Hafta: Günümüz televizyon haberciliği, günümüzde televizyonun bir araç olarak habercilik bağlamında neleri dayatmakta olduğu (hız, görüntü, haberin kurgusal yapısı) |
6 | 6.Hafta: Günümüz televizyon haberciliğinin habere yaklaşımı (çeşitli örnekler bağlamında televizyon haberciliği ve televizyonun habere ve haberciliğe yaklaşımı) |
7 | 7.Hafta: Televizyon haberinin yapısı, haberin kuruluşu-planı, Ara haber, ana haber ve kapanış haberleri, Televizyon haberciliğinde temel kurallar, Sınıf projesi öneri talebi |
8 | 8.Hafta: Ara Sınav |
9 | 9.Hafta: Haberin hazırlanması-Yapım aşamaları, zaman, mekan ve aktörler , TV muhabirliği-Röportaj teknikleri- sokak ropörtajlarıhaber kaynakları, Haber örnekleri izleme-değerlendirme |
10 | 10.Hafta: Proje önerilerinin değerlendirilmesi, Televizyon haber metni yazımı, Kam-spiker nedir? Seslendirme metni nedir? |
11 | 11.Hafta: Proje yapım hazırlıklarının değerlendirilmesi |
12 | 12.Hafta: Sınıf projesi çekim aşaması |
13 | 13.Hafta: Sınıf projesi kurgu aşaması |
14 | 14. Hafta: Sınıf projesi değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 3 | 14 | 42 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |