İletişim Lisans Programı

İkna Süreci(RPP309)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
RPP309 İkna Süreci 5 2 0 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Grup Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Nazlı AYTUNA nazli.aytuna@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders kapsamında;
Tarihsel bir perspektifle medya, birey ve toplum iletişiminde etki
mekanizmalarının değişimini açıklamak; sosyal psikoloji alanında
geliştirilen araştırmalardan hareketle iknayı yeni iletişim ortamları ve
etkileşim sürecine uygun olarak tanımlamak; tutum ve davranış
değişikliğini yaratan koşulları anlamak; siyasi iletişim, halkla ilişkiler,
pazarlama, reklam, kişilerarası iletişim alanlarında iletişim sürecinin
etkin kullanımına yönelik strateji oluşturma becerisi kazandırmak,
hedeflenmektedir.
İçerik 1. Hafta: Ders planının ve ders dâhilinde yapılacak
çalışmaların tanıtımı
2. Hafta: Tarihsel perspektifte iknanın değişen tanımı
3. Hafta: Aristoteles ve Retorik
4. Hafta: Propagandanın teorik açılımı:
G. Le Bon “ Kitleler Psikolojisi”
G. Tarde “ Taklit Kanunları
5. Hafta: Tutum Değişimine Kuramsal Yaklaşımlar:
Tutum Nedir?
Tutumun Öğeleri
6. Hafta: Tutumlar arası tutarlılık ve Tutum- Davranış İlişkisi
Heider’in “Denge Kuramı”
Festinger’in “Bilişsel Çelişki Kuramı”
7. Hafta: C. Hovland “ Temel İletişim ve Tutum Değişimi
Modeli”
Kaynağın özellikleri:
İnanırlık, Saygınlık, Güvenilirlik
Sempati
8. Hafta: C. Hovland “ Temel İletişim ve Tutum Değişimi
Modeli”
İletişimin özellikleri: Görüş Farkı, Tek Yönlü – Çift
Yönlü iletişim – Duygusal, Ussal İletişim
Hedefin özellikleri
9. Hafta: Vize
10. Hafta: Mc Guire’e göre İkna Edici İletişim Faktörleri -
11. Hafta: Petty ve Cacioppo, “Ayrıntılı İnceleme Olasılığı
Modeli”- ( ELM)
12. Hafta: Teknoloji ve İkna
Web’in inanırlığının ölçümlenmesi
Mobil İletişimin ikna gücü
Stanford Üniversitesi İkna Edici Teknoloji Laboratuarı
araştırma sonuçlarının incelenmesi
13. Hafta: Kampanya Analizi I: Siyasi İletişim, Reklam,
Sosyal Sorumluluk Projeleri alanlarında uygulamalar
14. Hafta: Kampanya Analizi II: Siyasi İletişim, Reklam,
Sosyal Sorumluluk Projeleri alanlarında uygulamalar
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;
- İletişim sürecinin temel dinamiği olarak iknayı tanımlar;
- Tarihsel perspektif içinde, iletişim süreçlerinin gelişimine
paralel olarak ikna paradigmalarının değişimini yorumlar;
- Tutum oluşumu ve tutum değişimi süreçlerini sosyal
etkenlere göre analiz eder;
- İletişimin farklı alanlarında uygulanabilecek iletişim
stratejileri tasarlar;
- İkna stratejilerini etkileşimli medya ortamlarına uygular.
Öğretim Yöntemleri Ders teorik yaklaşımların tartışılmasını ve proje uygulamalarını kapsar.
Kaynaklar ALMEIDA Fabrice d’, Images et Propagande, Casterman, Paris, 1995.
BAIRD Jay W, The mythical world of Nazi war propaganda : 1939-
1945 University of Minnesota Press, Minneapolis- Minn, 1974.
BELLENGER Lionel, La persuasion, PUF, Collection que sais-je?,
Paris, 1992.
CIALDINI Robert B., İknanın Psikolojisi, Türkçeye çeviri Fevzi
Yalım, MediaCat Kitapları, Ankara, 2001.
CIALDINI Robert B., Influence: Science and Practice, Allyn &
Bacon, 2003.
CIALDINI Robert B., Harnessing the Science of Persuasion, Harvard
Business Review; Vol. 79 Issue 9, 2001, pp.72-79. (EBSCOhost)
HOGAN Kevin, The Psychology of persuasion: how to persuade
others to your way of thinking, Pelican Publisging Company, Gretna,
Louisiana, 2002. (GSÜ Kütüphane).
LE BON Gustave, Psychologie des foules, PUF/Quadrige, 5e éd.,
Paris, 1995.
LEVINE Robert V., Power of Persuasion:How we’re bought and
sold, John Wiley&Sons, New Jersey, 2003.
JOHNSTON D: Deirdre, The art and science of persuasion, Madison,
Wis, Mc Graw Hill, 1994. (GSÜ Kütüphane).
JOWETT Garth, O'DONNELL Victoria, Propaganda and
persuasion, Sage, London, 1986.
KAĞITÇIBAŞI Çiğdem, İnsan ve insanlar: sosyal psikolojiye giriş,
Evrim Basın Yayın Dağıtım, Istanbul, 1988. (GSÜ Kütüphane)
KAPFERER Jean-Noel, Les chemins de la persuasion : le mode
d'influence des media et de la publicité sur les comportements,
Gauthier-Villars, Paris, 1978.
MESSARIS Paul, Visual Persuasion: The Role of Images in
Advertising, Sage Publications, London, 1997.
MİLLS Harry, Artful Persuasion: How to Command Attention,
Change Minds, and Influence People, Publication Data, New York,
2000.
MORTENSEN Kurt W, Maximum İnfluence: the 12 universel laws of
power persuasion, Publication Data, New York, 2004.
PERLOFF Richard, The dynamics of Persuasion: communication and
attitudes in the 21st century, Lawrence Erlbaum, London, 2003. (GSÜ Kütüphane).
PETTY Richard E., CACIOPPO John T., The Elaboration Likelihood
Model of Persuasion, Advances in Experimental social psychology,
vol.19, Academic Press, 1986.
Harvard Busines Essentials, Power, Influence, and Persuasion: Sell
Your Ideas and Make Things Happen, Harvard Univ. 2005.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Giriş
2 Tarihsel Perspektif-Retorik
3 Propaganda ve Kitle Psikolojisi
4 Tutum Değişimine Kuramsal Yaklaşımlar
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top