Medya Planlaması ve Uygulaması(RPP305)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPP305 | Medya Planlaması ve Uygulaması | 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Barış KARA bkaragsu@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | En etkili pazarlama araçlarından bir tanesi medya planlamadır. Medya araçlarının artmasıyla beraber doğru ve etkin bir planlama yapmak, kampanyaların ne zaman ve nerede yayınlanmasını tespit etmek ve hedef kitleye en etkin bir şekilde ulaşabilmek amacıyla bütçeyi en etkin şekilde yönetmek en temel amaçlar olarak sıralanabilir. |
İçerik |
1. Hafta Medya Planlama Nedir? 2. Hafta Medya Planlamanın Amacı Nedir? 3. Hafta Medya Planlama Nasıl Bir Süreçtir? 4. Hafta Mecraların SWOT Analizi 5. Hafta Genel Medya Terimleri 6. Hafta Türkiye Medya Ortamı 7. Hafta Mecra Bazında Detaylı Planlama Sürecine Giriş 8. Hafta TV Planlama 9. Hafta Radyo Planlama 10. Hafta Dergi ve Gazete Planlama 11. Hafta Sinema Planlama 12. Hafta Dijital Planlama 13. Hafta Açıkhava Planlama 14. Hafta Örnek Medya Planı Sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Medya planlamanın ne olduğu, amacı ve nasıl bir süreç olduğu anlatılacaktır. Genel medya terimlerinden bahsedilecek ve mecraların SWOT analizi yapılacaktır. Mecraların detaylı planlama süreçleri işlenecektir. Örnek medya planı sunumları ile ders desteklenecektir. |
Öğretim Yöntemleri | PPT, vaka analizleri, tartışma |
Kaynaklar |
Geskey R. D. (2011). Media Planning & Buying In the 21st Century. CreateSpace Independent Publishing Platform Katz, H. (2016). The Media Handbook: A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research, and Buying. Routledge. Sissors, J. Z. (2010). Advertising Media Planning. McGraw-Hill Education Young A. (2014). Brand Media Strategy: Integrated Communications Planning in the Digital Era. Palgrave Macmillan. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Medya Planlama Nedir? |
2 | Medya Planlamanın Amacı Nedir? |
3 | Medya Planlama Nasıl Bir Süreçtir? |
4 | Mecraların SWOT Analizi |
5 | Genel Medya Terimleri |
6 | Türkiye Medya Ortamı |
7 | Mecra Bazında Detaylı Planlama Sürecine Giriş |
8 | TV Planlama |
9 | Radyo Planlama |
10 | Dergi ve Gazete Planlama |
11 | Sinema Planlama |
12 | Dijital Planlama |
13 | Açıkhava Planlama |
14 | Örnek Medya Planı Sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |