Uluslararası Politika(RI301)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI301 | Uluslararası Politika | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | HATİCE BERİL DEDEOĞLU bdedeoglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uluslararası İlişkiler Bölümünün en temel derslerindendir. Bu disipline ilişkin en temel kavramların verilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik | Uluslararası ilişkilerin en temel aktörü olan devletten yola çıkarak egemenlik, meşruluk tartışmaları, devletler arası ilişkilerin temel mekanizmaları, dış politika analizi ve karar alma yaklaşımları ile uluslararası diplomasi tarihinin temel bir değerlendirmesi yapılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrencilerin uluslararası ilişkiler disiplinine dair siyasal tarih ve kavramsal terminolojiye hakimiyetlerinin sağlanması. |
Öğretim Yöntemleri | İnteraktif ders aktarımı, araştırma ödevleri ve kantitatif veri kullanma çalışmaları |
Kaynaklar |
Jean-François Guilhaudis, Relations Internationales contemporaines, Paris, Litec, 2002 Oral Sander, Siyasi Tarih 1 ve 2, Ankara, İmge Yay., 2005. Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi, Istanbul, Filiz Kitabevi, 2012. Pierre de Senarclens, La Politique Internationale, Paris, Armand Colin, 1995. Max Gounelle, Relations Internationales, Paris, Dalloz, 1996. K.J. Holsti, International Politics, New Jersey, Prentice Hall, 1995. Mehmet Gönlübol, Uluslararası Politika, Ankara, 1997. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Uluslararası ilişkilere giriş ve analiz düzeyleri |
2 | Egemenlik ve meşruluk : Devletin oluşumu |
3 | Güç kavramı ve kapasite analizleri |
4 | Dış politika analizi I |
5 | Dış politika analizi II |
6 | Karar alma yaklaşımları |
7 | Ulusal çıkar - Morgenthau ve Klasik realizm |
8 | Dış politika amaçları |
9 | Arayıl sınavı |
10 | Dış politika stratejileri I |
11 | Dış politika stratejileri II |
12 | Dış politika araçları I |
13 | Dış politika araçları II |
14 | Sistem yaklaşımı ve jeopolitik okullar |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 70 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | X | ||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | X | ||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | X | ||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | X | ||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | X | ||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |