Kamu Diplomasisi(COM418)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM418 | Kamu Diplomasisi | 8 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Gaye Aslı SANCAR DEMREN asancar@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Avrupa Birliği üyeliği sürecinde olan Türkiye’nin bu süreçte kendini tanıtması ve politikalarının doğru anlamlandırılması gerekliliği göz önünde bulundurarak öncelikle konuya farkındalık sağlamaktır. Ders kapsamında kamu diplomasisi ve Türkiye’nin stratejik iletişim yönetimi gibi konuların tartışılması, yumuşak güç, sert güç ve akıllı güç kavramlarının anlamlandırılması ve Türkiye’nin yumuşak güç avantajlarının analizinin yapılması amaçlamaktadır. Ayrıca Türkiye’de daha önce İletişim Fakültesi kapsamında ders olarak okutulmamış olan “Kamu Diplomasisi” dersi diğer üniversitelere örnek teşkil ederek konuyla ilgili akademik boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır. |
İçerik |
• Diplomasi ve kamu diplomasisi kavramları • Kamu diplomasisi tarihçesi • Kamu diplomasisi/stratejik iletişim yönetimi/algılama yönetimi/propaganda: arasındaki ilişkilerin analizi • Yumuşak güç/sert güç/akılcı güç kavramları • Kamu diplomasisi stratejileri • Kamu diplomasisi taktikleri • Kamu diplomasisinde hedef kitle • Kamu diplomasisi aktörleri • Kamu diplomasisi 2.0, …….Kamu diplomasisinde yeni medya • Ülkelerin kamu diplomasisi faaliyetlerinden örnekler (ABD, Fransa, İngiltere, Türkiye…) |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonucunda öğrenci uluslararası halkla ilişkiler, stratejik iletişim yönetimi ve propaganda arasındaki benzerlikleri bilir. Ulus marka, kültürel diplomasi, vatandaş diplomasisi kavramlarını bilir. |
Öğretim Yöntemleri |
Sözlü anlatım Makale okuma ve değelerlendirme |
Kaynaklar |
Gaye Aslı Sancar, Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler. Beta Yayınları, İstanbul, 2012 İnci Çınarlı, Stratejik İletişim Yönetimi. 2. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul, 2013. Vedat Demir, Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç. Beta Yayınları, İstanbul, 2013. Joseph Nye, Soft Power: The Means to Success in World Politics, Public Affairs, 2005. Nancy Snow and Philip Taylor, ( Eds.) Handbook of Public Diplomacy, New York: Routledge, 2009 Kathy Fitzpatrick. The Future of U.S. Public Diplomacy: An Uncertain Fate. Leiden, Martinus Nijhoff Publishers, 2009. Micheal Kunczik. Images of Nations and International Public Relations. Lawrence Erlbaum, New Jersey, 1997. Jan Melissen. The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations. Second Edition. New York: Palgrave Macmillan, 2007 William Rugh. (Ed.), The Practice of Public Diplomacy. New York, Palgrave Macmillan, 2011. Philip Seib. (Ed.) Toward a New Public Diplomacy. New York, Palgrave Macmillan, 2009. Rhonda Zaharna. Battles to Bridges. New York, Palgrave Macmillan, 2010. Craig Hayden. The Rhetoric of Soft Power. United Kingdom, Lexington Books, 2012. Philip Seib. Real-Time Diplomacy. New York, Palgrave MacMillan, 2012. William Kiehl (Ed.) The Last Three Feet: Case Studies in Public Diplomacy. Washington, Public Diplomacy Council, 2012. James Pamment. New Public Diplomacy in the 21st Century. London, Routledge, 2012. Makaleler Nicholas Cull. “Public Diplomacy: Taxonomies and Histories”, The Annals of the Academy of Political and Social Science. No: 616, 2008, ss. 31-54. Kirk Hallahan, Derina Holtzhausen., Betteke Van Ruler., Dejan Vercic Sriramesh ve Krishnamurthy. “Defining Strategic Communication”, International Journal of Strategic Communication. Vol: 1, 2007, ss.3-35. Gyorgy Szozndi “Public Diplomacy and Nation Branding: Conceptual Similarities and Differences”, Discussion Papers in Diplomacy. Netherlands Institute of International Relations Clingendael, No:112, Netherlands, 2008 Aslı Yağmurlu. “Halkla İlişkiler Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi”, İletişim Araştırmaları Dergisi. Ankara, Ankara Üniversitesi İletişim Araştırmaları ve Uygulama Merkezi, 2011, ss. 9-39. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Kamu diplomasisi kavramına giriş |
2 | Kamuoyu kavramı, diplomasi kavramı |
3 | Küreselleşme kapsamında sert güç, yumuşak güç ve akıllı güç |
4 | Kamu diplomasisi tanımları, tarihçesi, kamu diplomasisinde hedef kitle ve kaynak |
5 | Uluslararası halkla ilişkiler, imaj yönetimi |
6 | Kamu diplomasisi modelleri |
7 | Kamu diplomasisi strateji ve taktikleri |
8 | Vize sınavı |
9 | Kamu diplomasisi 2.0, dijital diplomasi |
10 | Dünya'da kamu diplomasisi, örnek uygulamalar |
11 | Türkiye'de kamu diplomasisi |
12 | öğrenci sunumları |
13 | öğrenci sunumları |
14 | öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | |||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Sunum | 1 | 5 | 5 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |