Uluslararası Çevre Politikaları(RI311)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI311 | Uluslararası Çevre Politikaları | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Feride Selcan SERDAROĞLU POLATAY sserdaroglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı çevre politikalarının iç ve dış boyutlarını tanıtmaktır. Öncelikle çevrenin siyaset felsefinde nasıl ele alındığı daha sonra ülkelerin siyasal sistemlerine dahil olması açıklanmaktadır. Ekonomik gerekçeler kadar çevrenin toplumsal bir talep alanı olması da bu süreci etkilemektedir. İç dinamiklerden hareketle uluslararası bir çevre koruma sisteminin ortaya çıkışı, devlet ve devlet dışı aktörlerin güç ve çıkar beklentisi kadar sürdürülebilir kalkınma ekseninde de incelenmektedir. Birleşmiş Milletler çerçevesinde yapılan uluslararası çevre konferansları, özellikle İklim Değişikliği Sözleşmesi ve Kyoto Protokolü’nden sonraki düzenlemelerin içeriği, Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesi’nin uygulanması dersin temel konularıdır. |
İçerik | Bkz. "Konu Başlıkları" |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi alan ve başarılı olan öğrenci; 1) Bilimsel ve siyasal ekolojinin temel kavramlarını açıklayabilir 2) Ulusal ve uluslararası çevre politikalarının düşünsel temellerini kavrayabilir 3) Devletin egemenliğinin sınırları bağlamında devletin çevre politikalarındaki rolünü tanımlayabilir 4) Uluslararası işbirliğinin nasıl ortaya çıktığını anlayabilir 5) Farklı uluslararası çevre rejimlerinin paradokslarını ve gerçek bir ilerleme sağlanamamasının nedenlerini açıklayabilir |
Öğretim Yöntemleri | Öğrenciler ders notlarını temel alarak işlenen bölümlere göre okumalar yapacaklardır. Öğrencilerin derslerde düzenli olarak yapılacak tartışmalara katılması beklenmektedir. |
Kaynaklar |
• DRYZEK John S., The Politics of the Earth. Environmental Discourses • LIPIETZ Alain, Qu’est-ce que l’écologie politique ? La grande transformation du XXIe siècle • LUTERBACHER Urs, SPRINZ Detlef F., International relations and global climate change • RADCLIFF James, Greenpolitics: dictatorship or democracy ? • VALANTIN Jean-Michel, Écologie et gouvernance mondiale • OCDE, Politiques de l'environnement : quelles combinaisons d'instruments? • Regards sur la terre 2008, La Biodiversité • Regards sur la terre 2009, La gouvernance du développement durable |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Ekolojinin tanımı ve siyaset felsefesinde çevre |
2 | Çevre sorunlarının sınıflandırılması |
3 | Çevre sorunlarının sosyal ve siyasal yaşama yansıması I : Toplumsal hareketler |
4 | Çevre sorunlarının sosyal ve siyasal yaşama yansıması I : Yeşil partiler |
5 | Uluslararası ekopolitik : Ulusal çevre politikalarından uluslararası çevre yönetişimine |
6 | Uluslararası ekopolitik aktörleri I : Devlet aktörleri |
7 | Uluslararası ekopolitik aktörleri II : Çok taraflı yönetişim ve devlet dışı aktörler |
8 | Sürdürülebilir kalkınma kavramı ve konuyla ilgili BM konferansları |
9 | Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesi’nin uygulanması |
10 | Cartagena Biyolojik Güvenlik Protokolü ve Nagoya Ek Protokolü |
11 | İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi |
12 | Kyoto Protokolü’nün uygulanması ve sonrası |
13 | Çevre-uluslarası güvenlik sorunları |
14 | Genel değerlendirme ve sonuç |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 1 | 20 |
Kısa Sınavlar | 2 | 30 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 5 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | X | ||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | |||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | X | ||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | X | ||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | X | ||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |