Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II(ATA102)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ATA102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Özlem İLBAN ozlemilban@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | ATA 102 dersi Balkan Savaşları’ndan başlayarak 1939 yılına dek olan dönemi kapsamaktadır. Dersin amacı yukarıda sözü edilen zaman dilimi içinde Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçişte ülkenin her alanda yaşadığı değişimi anlamaya çalışmaktır. Bahsedilen dönemde yaşanan siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal değişimler incelenerek, Türkiye Cumhuriyeti’nin oluşumundaki etki ve sonuçları tartışılacaktır. Bu nedenle dönem boyunca öğrencilerin düzenli olarak okuma yapmaları, gerek dersin anlaşılması gerekse olayları anlamlandırabilmeleri adına önem taşımaktadır. |
İçerik |
1. Trablusgarb ve Balkan Savaşları 2. I. Dünya Savaşı 3. Mondros Ateşkesi ve sonrası 4. I. Meclis 5. Lozan Barış Antlaşması 6.1923-1939 arası iç politika 7. 1923-1939 arası dış politika |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Türkiye'nin kuruluşu modernleşme süreci ve dönemin ekonomik, siyasi ve kültürel olaylarını kavrama |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Michael A. Reynold, İmparatorlukların Çöküşü: Osmanlı-Rus Çatışması 1908-1918, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2010, s. 25-50. İlber Ortaylı, İmparatorluğun Son Nefesi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2016, s.127-143. Mesut Yaşar Tufan, İzzeddin Çalışlar, Yüzyıl Sonra Balkan Savaşları: Tarafların Gözüyle Büyük Yenilginin Eleştirisi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2014, s. 59-73.İlber Ortaylı, Osmanlı İmparatorluğu’nda Alman Nüfuzu, Timaş Yayınları, İstanbul, 2008, s. 161-204. Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Alkım Yayınları, İstanbul, 2012, s. 109-124. Sean McMeekin, I. Dünya Savaşında Rusya’nın Rolü, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2011, s. 17-62. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Trablusgarb Savaşı |
2 | Balkan Savaşları |
3 | I. Dünya Savaşı |
4 | Mondros ve Sonrası |
5 | I. Meclis |
6 | Lozan Barışı |
7 | 1923-1939 arası İç politika |
8 | 1923-1939 arası Dış politika |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | |||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | |||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | |||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | |||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | |||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | |||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | |||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | |||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | |||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |