Pazarlama Araştırmalarında İleri Teknikler I(GE 761)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GE 761 | Pazarlama Araştırmalarında İleri Teknikler I | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Doktora |
| Dersi Veren(ler) | Nilşah CAVDAR AKSOY (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, pazarlama araştırması yöntem ve işleyişi hakkında temel bilgilerin edinilmesi, pazarlama araştırması süreci ve her bir aşaması hakkında bilgi kazanılması ve pazarlama araştırması tasarlama becerisinin elde edilmesinin sağlanmasıdır. |
| İçerik | Ders kapsamında, etki düzeyi yüksek akademik çalışmalar gerçekleştirebilmek için incelenmesi gereken pazarlama kavramları ile araştırma kavramları üzerinde durulacak; araştırma tasarımı, ikincil veri, kalitatif araştırmalar, kantitatif araştırmalar gibi konular işlenecektir. Dönem boyunca akademik makale okumaları gerçekleştirilecektir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
o Pazarlama araştırmasının önemini ve işleyişini kavramak, o Pazarlama problemini ve çözüm yöntemlerini öğrenmek, o Pazarlama problemine uygun araştırma yöntemi, veri toplama yöntemi ve örneklem süreçlerini anlamak, o Pazarlama araştırma sürecini anlamak, o Pazarlama araştırma tasarımı yapabilmek |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar |
o Marketing Research Applied Insight, Daniel Nunan, David F. Birks and Naresh K Malhotra, Pearson o Multivariate Data Analysis, Joseph F Hair, Barry J. Babin, Rolph E. Anderson, William C. Black, Cengage |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Pazarlama araştırmalarına giriş |
| 2 | Pazarlama araştırmaları ve ilgili kavramlar |
| 3 | Pazarlama araştırmalarında problem ve çözüm yaklaşımları |
| 4 | Pazarlama araştırması tasarımı |
| 5 | Kalitatif araştırmalar I |
| 6 | Kalitatif araştırmalar II |
| 7 | Anket |
| 8 | Deney |
| 9 | Ölçme ve ölçeklendirme |
| 10 | Ara sınav |
| 11 | Ana kütle ve örneklem |
| 12 | Ölçüm aracı tasarımı ve uygulama |
| 13 | Pazarlama araştırması tasarımı uygulamaları |
| 14 | Pazarlama araştırması tasarımı uygulamaları |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 6 | 60 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 5 | 30 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Bütünleme | 0 | 0 |
| Toplam | 6 | 60 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilmelidir. | X | ||||
| 2 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilmeli ve yeni sentezlere ulaşabilmelidir. | X | ||||
| 3 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilmelidir. | X | ||||
| 4 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünebilmeli ve düşünsel bağımsızlığını koruyabilmelidir. | X | ||||
| 5 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilmelidir. | X | ||||
| 6 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci özgün bilimsel araştırmalar yapabilmelidir. | X | ||||
| 7 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ustalıkla kullanabilmelidir. | X | ||||
| 8 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metodlara yenilik getirebilmelidir. | X | ||||
| 9 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilmeli ve yayımlayabilmelidir. | X | ||||
| 10 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilmelidir. | X | ||||
| 11 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci toplum ve iş dünyası arasındaki sorunlara duyarlılık gösterebilmeli ve bu konuların doğru kavranması, araştırılması ve çözümünde proaktif olabilmelidir. | X | ||||
| 12 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetebilmelidir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 6 | 78 |
| Ödevler | 1 | 17 | 17 |
| Sunum | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 17 | 17 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 21 | 21 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 175 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 7.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 7 | ||


