Avrupa'da ve Türkiye'de Sosyal Haklar ve Toplumsal İçerme I: Mevzuattan Gerçekliğe, Gerçeklikten Temsile(SOC411)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOC411 | Avrupa'da ve Türkiye'de Sosyal Haklar ve Toplumsal İçerme I: Mevzuattan Gerçekliğe, Gerçeklikten Temsile | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Kamil Cem ÖZATALAY cozatalay@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | - |
İçerik | - |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: Dersin kavramları, konuları ve metodolojisi |
2 | Video Deneme (Teori) - İngilizce |
3 | Bilimsel veya Sosyal Proje Yazımı |
4 | Avrupa Birliği'nde Sosyal Hukuk |
5 | Avrupa'da Şirketlerin Özen Yükümlülüğü ve Bunun Küresel Değer Zincirindeki Şirketler Üzerindeki. Etkileri |
6 | AB'nin Türkiye'ye Doğru Genişleme Projesi Işığında Sosyal Haklar |
7 | Genişlemenin Ötesinde: Avrupa Türkiye'deki Sosyal Hakları Nasıl ve Neden Takip Ediyor? |
8 | İlk gezinin geri bildirimi ve tartışma / Grup çalışması: üretilecek video deneme için tema ve yaklaşım açısı seçimi. |
9 | Eğitim, formasyon ve yaşam boyu öğrenme ile istihdam için aktif destek |
10 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve İş-Yaşam Dengesi -İngilizce |
11 | Avrupa ölçeğinde ve Türkiye'de cinsiyet ve ırk temelinde fırsat eşitliği ile ayrımcılık karşıtı politika - İngilizce |
12 | İkinci gezinin geri bildirimi ve tartışma / Grup çalışması: üretilecek video deneme için tema ve yaklaşım açısı seçimi. |
13 | |
14 |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Video Deneme (Uygulamalı) - İngilizce |
2 | Çok uluslu bir Fransız şirketine ve tedarikçilerinden birine ziyaret |
3 | Metal iş kolundaki bir işyerine ziyaret |
4 | Uygulama Çalışmaları: Video Deneme Yaratım Sürecinde Öğrencilere Süpervizörlük |
5 | Uygulama Çalışmaları: Proje Önerisi Yazım Sürecinde Öğrencilere Süpervizörlük |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 20 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 80 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 1 | 10 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 40 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 |
Toplam | 4 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
2 | Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. | X | ||||
3 | Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. | X | ||||
4 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
5 | Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. | X | ||||
6 | Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. | X | ||||
7 | Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. | X | ||||
8 | Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir. | |||||
9 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili alanlardaki kuramsal ve ampirik bilgi üretimini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
10 | Mezun olan öğrenci Türkçe, Fransızca ve İngilizce’de yapılan bilimsel üretimi takip edebilir. | X | ||||
11 | Mezun olan öğrenci sosyolojiyi geniş bir sosyal bilim çerçevesiyle bütünleştiren disiplinlerarası ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir. | X | ||||
12 | Mezun olan öğrenci Türkiye’nin tarihini ve modernleşmesini sosyolojik sonuçları itibarıyla ve dünya tarihi çerçevesinde yorumlayabilir. | X | ||||
13 | Mezun olan öğrenci toplumsal eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların neden olduğu sorunlara olası çözümler üretmek için siyasal ve toplumsal süreçlere müdahil olabilir. | X | ||||
14 | Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirebilir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 2 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 2 | 50 | 100 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |