Uluslararası İktisada Giriş(ECON217)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ECON217 | Uluslararası İktisada Giriş | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Alper ACAR aacar@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Uluslararası ticaret ve uluslararası parasal ilişkileri açıklayan temel teorilerin kavranmasını sağlamak ve güncel ekonomik sorunların anlaşılmasına ışık tutmak. |
| İçerik | Uluslararası Ticaret Teorileri, Ticaret Politikaları ,Ticaret ve Ödemeler Dengesi, Yatırımlar Sermaye hareketleri. Ödemeler Dengesi ve parasal mekanizma, Döviz kuru Teorileri ve Uluslararası Para Sistemi. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğrenciler bu dersin sonunda, Uluslararası ticaretin nedenlerini açıklayan teorileri kavrayabilir, Ödemeler Bilançosu işlemlerinin kayıt esaslarını anlayabilir, uluslararası bilançoları karşılaştırabilir ve yorum yapabilir, Açık-ekonomi makroiktisadı çerçevesinde uluslararası ekonominin sorunlarının ortaya çıkış nedenlerini ve sonuçlarını kavrayabilir, Bu sorunların temelindeki zayıfllıkların teorik baglantılarını kurabilir, Uluslararası para sisteminin sorunlarını kavrayabilir ve tartışabilir. |
| Öğretim Yöntemleri | Teorik. |
| Kaynaklar |
- Krugman, Paul & Obstfeld Maurice (2006) Economie internationale, Pearson, Paris, (Krugman & Obstfeld International Economics: Theory and Policy) •-Burda, M & Wyplosz, C. (2003) Macroéconomie, Une perspective européenne, de Boeck. - Mucchielli, J-L & Mayer T (2006), Economie Internationale, Hyper Cours, Dalloz. - Guillochon, B., Kawecki, A., Peltrault, F., & Venet, B. (2016). Économie internationale. Cours et exercices corrigés. Dunod. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Giriş: Dünya Ekonomisinin Genel Görünümü . |
| 2 | Ülkeler Neden Ticaret Yaparlar: Mukayeseli Üstünlükler- Ricardo Modeli |
| 3 | Faktör Donanım Teorisi: Hecksher-Ohlin-Samuelson Model |
| 4 | Ölçek ekonomileri ve Ticaret |
| 5 | Aksak Piyasalar ve Ticaret |
| 6 | Uluslarararası Ticarette Denge |
| 7 | Tarifeler ve Uluslarası Ticaret Teorisi: Ticarette Kısıtlamalar, Korumacı Politikalar |
| 8 | Çok Uluslu Şirketler ve Yeni Coğrafi İktisat |
| 9 | Ödemeler Dengesi ve Parasal Mekanizma |
| 10 | Açık Ekonomilerde Ulusal Bütce ve Ödemeler Dengesi |
| 11 | Döviz Kurları ve Uluslararası Parasal Denge |
| 12 | Uluslararası Sermaye Hareketleri |
| 13 | Uluslararası Faktörler Hareketleri |
| 14 | Uluslararası İşgücü Göçü ve Kalkınma Sorunları |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Bütünleme | 0 | 0 |
| Toplam | 1 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
| 2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
| 5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
| 7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
| 8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
| 10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
| 13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
| 16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
| 17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 14 | 14 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 16 | 16 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
| Ts Yıl Sonu | 0 | 0 | 0 |
| Hazırlık Yıl Sonu | 0 | 0 | 0 |
| Hazırlık Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 4.56 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||


