Temel Programlama ll(COM102)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM102 | Temel Programlama ll | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | COM137 TEMEL PROGRAMLAMA II |
Derse Kabul Koşulları | COM137 TEMEL PROGRAMLAMA II |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Pınar ULUER puluer@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere bilgisayar dünyasında çok karşılaşılan bazı algoritmaların anlatılması, algoritmalar arası karşılaştırmaların yapılması ve anlatılan algoritmaların PYTHON ile programlarının yazılmasıdır. |
İçerik |
Giriş Algoritma ve genel programlama tanıtımı Python ve Jupyter Anaconda Temel veri yapıları ve döngüler Integer, float, string List, tuple, dictionary Döngüler List ve dictionary uygulaması Fonksiyonlar, hata izleme ve hata yakalama Ham dosya işlemleri Sınıf kavramı, Modül çağırma, betik oluşturma Uygulamalar ve senaryolar Numpy, indeksleme, dilimleme, matris işlemleri Pandas ile dosyadan veri okuma Matplotlib ve seaborn ile verileri görselleme Uygulamalar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci: 1.Algoritma kavramını öğrenecek ve algoritmaların performans analizini yapabilecektir. 2.Yığın yapısı, kuyruk yapısı, sıralama algoritmaları, temel kriptoloji algoritmaları, rekürsif algoritmalar gibi bilgisayar dünyasında çok karşılaşılan algoritmaları öğrenecektir. 3.Python programlama dilini kullanarak program yazmayı ve ders kapsamında verilen algoritmaların python ile programlamasını öğrenecektir. |
Öğretim Yöntemleri | Anaconda platformu üzerinde uygulamalı |
Kaynaklar |
Kaynaklar 1. Algoritmalar, Robert Sedgewick, Kevin Wayne, Nobel Akademik Yayıncılık, 2018. 2. Algoritmalar ve Programlama, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, 2016. 3. Veri Yapıları ve Algoritma Temelleri, Dr. Sefer Kurnaz, Papatya Bilim, 2004. 4. Algoritma Geliştirme ve Veri Yapıları, Dr. Rifat Çölkesen, Papatya Bilim, 2016. 5. PYTHON, Mustafa Başer, Pusula Yayıncılık, 2002. 6. PYTHON, Fırat Özgül, Kodlab Yayıncılık, 2010. 7. Resmi Python3 Kılavuzu, Sürüm 3, Guido Van Rossum, Free Ebook, 2015. 8. Python İle Çocuklar İçin Programlama, Mustafa Murat Çoşkun, Dikeyeksen Yayıncılık, 2017. 9. Kod Kitabı, Simon Singh, Klan Yayınevi, 2004. 10. Şifrelerin Matematiği: Kriptografi, Canan Çimen, Sedat Akleylek, Ersan Akyıldız, ODTÜ Yayınevi, 2007 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Sunum | 1 | 2 | 2 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |