Pazarlama Araştırmalarında İleri Teknikler II(GE 762)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GE 762 | Pazarlama Araştırmalarında İleri Teknikler II | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | Nilşah CAVDAR AKSOY (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, pazarlama araştırmasında veri analizi hakkında temel bilgilerin edinilmesi, pazarlama araştırmalarında veri analizi sürecinin her bir aşaması hakkında bilgi kazanılması ve pazarlama araştırması uygulama ve raporlama becerisinin elde edilmesinin sağlanmasıdır. |
İçerik | Ders kapsamında, ilk olarak veri hazırlığı ve veriye yönelik ilk incelemeler üzerinde durulacak; parametrik ve parametrik olmayan testler genel olarak aktarılacak, sonrasında varyans, kovaryans analizleri, korelasyon ve regresyon analizi hakkında detaylı incelemeler gerçekleştirilecektir. Takiben, yapısal eşitlik modellemesine giriş yapılacak ve farklı türleri çalışılacaktır. Nitel araştırmalarda veri analizi incelemesi yapıldıktan sonra ise, tüm bu analizler kapsamında raporlama ve pazarlama araştırmalarına “bilimsel makale üretimi” perspektifinden bakılarak uygulamaya dönük çıktılar elde edilmesi üzerine çalışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
o Pazarlama araştırması uygulaması yapabilmek, o Pazarlama problemini çözebilmek üzere ölçüm aracı geliştirme ve veri toplama becerisi edinmek, o Veri analizi süreçlerini anlamak, o Veri analiz uygulaması yapabilmek, o Veri analiz sonuçlarını bilimsel kriterlere uygun şekilde raporlayabilmek |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
o Marketing Research Applied Insight, Daniel Nunan, David F. Birks and Naresh K Malhotra, Pearson o Multivariate Data Analysis, Joseph F Hair, Barry J. Babin, Rolph E. Anderson, William C. Black, Cengage o A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM), Joseph F Hair, Jr., G. Thomas M. Hult, Christian M. Ringle and Marko Sarstedt, Sage. o Discovering statistics using IBM SPSS statistics, Andy Field, Sage. o Qualitative research methods: Collecting evidence, crafting analysis, communicating impact, Sarah J. Tracy, John Wiley & Sons. o Pazarlamada Araştırma Teknikleri, Mahir Nakip ve Eyyup Yaraş, Seçkin. o Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ahmet Hamdi İslamoğlu ve Ümit Alnıaçık, Beta. o Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Recai Coşkun, Remzi Altunışık ve Engin Yıldırım, Sakarya. o … |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Veriye bakış: Veri analizinde ilk adımlar |
2 | Veri hazırlığı ve veriye yönelik incelemeler |
3 | Tanımlayıcı istatistikler |
4 | Parametrik ve parametrik olmayan testlere giriş |
5 | Varyans, kovaryans analizleri |
6 | Korelasyon ve regresyon analizi |
7 | Regresyon analizi- devam |
8 | Ara sınav |
9 | Yapısal eşitlik modellemesine giriş |
10 | Kovaryans temelli yapısal eşitlik modellemesi |
11 | Kısmi en küçük kareler modellemesi |
12 | Nitel araştırmalarda veri analizi |
13 | Raporlama ve pazarlama araştırmalarına “bilimsel makale üretimi” açısından bakış |
14 | Pazarlama araştırması uygulamaları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 4 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 5 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilmelidir. | X | ||||
2 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilmeli ve yeni sentezlere ulaşabilmelidir. | X | ||||
3 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilmelidir. | X | ||||
4 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünebilmeli ve düşünsel bağımsızlığını koruyabilmelidir. | X | ||||
5 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilmelidir. | X | ||||
6 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci özgün bilimsel araştırmalar yapabilmelidir. | X | ||||
7 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ustalıkla kullanabilmelidir. | X | ||||
8 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metodlara yenilik getirebilmelidir. | X | ||||
9 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilmeli ve yayımlayabilmelidir. | X | ||||
10 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilmelidir. | X | ||||
11 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci toplum ve iş dünyası arasındaki sorunlara duyarlılık gösterebilmeli ve bu konuların doğru kavranması, araştırılması ve çözümünde proaktif olabilmelidir. | X | ||||
12 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetebilmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 1 | 17 | 17 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 17 | 17 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 21 | 21 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |