İşletme Doktora Programı

Pazarlama Araştırmalarında İleri Teknikler II(GE 762)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
GE 762 Pazarlama Araştırmalarında İleri Teknikler II 2 3 0 0 3 7
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Doktora
Dersi Veren(ler) Nilşah CAVDAR AKSOY (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı, pazarlama araştırmasında veri analizi hakkında temel bilgilerin edinilmesi, pazarlama araştırmalarında veri analizi sürecinin her bir aşaması hakkında bilgi kazanılması ve pazarlama araştırması uygulama ve raporlama becerisinin elde edilmesinin sağlanmasıdır.
İçerik Ders kapsamında, ilk olarak veri hazırlığı ve veriye yönelik ilk incelemeler üzerinde durulacak; parametrik ve parametrik olmayan testler genel olarak aktarılacak, sonrasında varyans, kovaryans analizleri, korelasyon ve regresyon analizi hakkında detaylı incelemeler gerçekleştirilecektir. Takiben, yapısal eşitlik modellemesine giriş yapılacak ve farklı türleri çalışılacaktır. Nitel araştırmalarda veri analizi incelemesi yapıldıktan sonra ise, tüm bu analizler kapsamında raporlama ve pazarlama araştırmalarına “bilimsel makale üretimi” perspektifinden bakılarak uygulamaya dönük çıktılar elde edilmesi üzerine çalışılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları o Pazarlama araştırması uygulaması yapabilmek,
o Pazarlama problemini çözebilmek üzere ölçüm aracı geliştirme ve veri toplama becerisi edinmek,
o Veri analizi süreçlerini anlamak,
o Veri analiz uygulaması yapabilmek,
o Veri analiz sonuçlarını bilimsel kriterlere uygun şekilde raporlayabilmek
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar o Marketing Research Applied Insight, Daniel Nunan, David F. Birks and Naresh K Malhotra, Pearson
o Multivariate Data Analysis, Joseph F Hair, Barry J. Babin, Rolph E. Anderson, William C. Black, Cengage
o A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM), Joseph F Hair, Jr., G. Thomas M. Hult, Christian M. Ringle and Marko Sarstedt, Sage.
o Discovering statistics using IBM SPSS statistics, Andy Field, Sage.
o Qualitative research methods: Collecting evidence, crafting analysis, communicating impact, Sarah J. Tracy, John Wiley & Sons.
o Pazarlamada Araştırma Teknikleri, Mahir Nakip ve Eyyup Yaraş, Seçkin.
o Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ahmet Hamdi İslamoğlu ve Ümit Alnıaçık, Beta.
o Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Recai Coşkun, Remzi Altunışık ve Engin Yıldırım, Sakarya.
o …
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Veriye bakış: Veri analizinde ilk adımlar
2 Veri hazırlığı ve veriye yönelik incelemeler
3 Tanımlayıcı istatistikler
4 Parametrik ve parametrik olmayan testlere giriş
5 Varyans, kovaryans analizleri
6 Korelasyon ve regresyon analizi
7 Regresyon analizi- devam
8 Ara sınav
9 Yapısal eşitlik modellemesine giriş
10 Kovaryans temelli yapısal eşitlik modellemesi
11 Kısmi en küçük kareler modellemesi
12 Nitel araştırmalarda veri analizi
13 Raporlama ve pazarlama araştırmalarına “bilimsel makale üretimi” açısından bakış
14 Pazarlama araştırması uygulamaları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 5 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 4 30
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Bütünleme 0 0
Toplam 5 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilmelidir. X
2 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilmeli ve yeni sentezlere ulaşabilmelidir. X
3 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilmelidir. X
4 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünebilmeli ve düşünsel bağımsızlığını koruyabilmelidir. X
5 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilmelidir. X
6 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci özgün bilimsel araştırmalar yapabilmelidir. X
7 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ustalıkla kullanabilmelidir. X
8 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metodlara yenilik getirebilmelidir. X
9 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilmeli ve yayımlayabilmelidir. X
10 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilmelidir. X
11 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci toplum ve iş dünyası arasındaki sorunlara duyarlılık gösterebilmeli ve bu konuların doğru kavranması, araştırılması ve çözümünde proaktif olabilmelidir. X
12 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetebilmelidir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 6 78
Ödevler 1 17 17
Sunum 0 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 17 17
Proje 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 21 21
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 0 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0 0
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Bütünleme 0 0 0
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 25 7.00
Dersin AKTS Kredisi 7
Scroll to Top